اضافه وزن و چاقی در میان بچه ها و نوجوانان با شیوع کرونا در آمریکای لاتین و کارائیب

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- یونیسف در بیانیه ای هشدار داد که شیوع ویروس کرونا اضافه وزن و چاقی در میان بچه ها و نوجوانان در آمریکای لاتین و کارائیب را تشدید نموده است.

اضافه وزن و چاقی در میان بچه ها و نوجوانان با شیوع کرونا در آمریکای لاتین و کارائیب

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بچه ها ملل متحد، (یونیسف)، روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای هشدار داد یک سوم بچه ها و نوجوانان در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از اضافه وزن رنج می برند، زیرا همه گیری ویروس کرونا مسائل برای دسترسی به تغذیه با کیفیت برای بچه ها را تشدید نموده است.

یونیسف اعلام نمود در سال های اخیر بچه ها و نوجوانان بیشتری در آمریکای لاتین و کارائیب به اضافه وزن دچار شده اند. در حال حاضر برآورد می گردد دست کم از هر 10 کودک سه کودک 5 تا 19 ساله در این منطقه با اضافه وزن رو به روست.

از دیدگاه یونیسف که دفتر منطقه ای آن در پاناما واقع شده است چاقی کودکی ناشی از نبودن فعالیت های فیزیکی و بعلاوه مصرف مواد غذایی فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین است که دسترسی به آن ها آسان است و بازار خوبی دارند و در خصوص آن ها بسیار تبلیغ می گردد.

بحران بهداشتی مرتبط با شیوع کرونا هم به این عوامل دامن زده است. جین گوگ مسئول یونیسف در آمریکای لاتین و کارائیب می گوید طی 18 ماه همه گیری، داشتن تغذیه سالم برای خانواده ها بسیار سخت بود. مادران و پدران عایدی خود را از دست دادند و قیمت مواد غذایی افزایش یافته است.

گوگ اضافه کرد علاوه بر این با تعطیلی مدارس بسیاری از بچه ها از دریافت تغذیه در مدرسه و امکان فعالیت های فیزیکی محروم شدند، زیرا مکان های تمرین و بازی هم تعطیل شده بودند. پیش از شیوع کرونا پیشگیری از چاقی ضروری بود و حالا بیش از هر زمان دیگری فوریت دارد.

یونیسف از کشور های منطقه خواست چارچوب های قانونی را برای تضمین کیفت غذا در خانه و مدارس با تشویق به از سرگیری برنامه های تغذیه در مدرسه، دسترسی خانواده ها به غذای سالم و ترویج فعالیت بدنی تقویت و اجرایی کند.

جین گوگ می گوید فضای کووید 19 فرصتی برای جلوگیری از اضافه وزن از زمان کودکی و به صورت مادام العمر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 485

به "اضافه وزن و چاقی در میان بچه ها و نوجوانان با شیوع کرونا در آمریکای لاتین و کارائیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه وزن و چاقی در میان بچه ها و نوجوانان با شیوع کرونا در آمریکای لاتین و کارائیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید