اولین داروی رشد مجدد دندان در دنیا، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می گردد

به گزارش وبمستر وبلاگ، دیجیاتو: آزمایش های بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان در دنیا از سپتامبر 2024 (شهریورماه) در بیمارستان دانشگاه کیوتو شروع می گردد.

اولین داروی رشد مجدد دندان در دنیا، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می گردد

کاتسو تاکاهاشی، رئیس بخش دندانپزشکی و جراحی دهان بیمارستان کیتانو ژاپن اظهار داشت آزمایش های بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان در دنیا از سپتامبر 2024 (شهریورماه) در بیمارستان دانشگاه کیوتو آغاز می گردد.

این دارو پس از آنکه بتواند در کارآزمایی بالینی پیروز ظاهر گردد، به بیمارانی که به صورت مادرزادی فاقد دندان هستند، داده می گردد. محققان امیدوارند فروش این دارو را در سال 2030 آغاز نمایند.

گفته می گردد نقص مادرزادی نداشتن دندان، حدود یک درصد جمعیت زمین را تحت تأثیر قرار می دهد. نداشتن شش دندان یا بیشتر، به عنوان الیگودنشیا شناخته می گردد که معمولاً ارثی است.

طبق گفته بیمارستان کیتانو در ژاپن، محققان مرحله اول آزمایشات بالینی را از سپتامبر سال جاری تا آگوست 2025 ادامه می دهند. این دارو به صورت داخل وریدی برای افراد سالم برای تأیید اثربخشی آن تجویز می گردد. در این کارآزمایی 30 نفر بین سنین 30 تا 64 سال شرکت می نمایند. این افراد باید حداقل یک دندان عقب نداشته باشند تا در صورت اثرگذاری دارو و آغاز رشد دندان مسئله ای پیش نیاید. هیچ عارضه جانبی عمده ای در مطالعات حیوانی تا به امروز تأیید نشده است.

در مرحله بعد، این دارو در بیمارستان کیتانو برای بیماران مبتلا به کمبود مادرزادی دندان تجویز می گردد. محققان قصد دارند در این مرحله سوژه های آزمایش را به افراد بین 2 تا 7 سال که حداقل 4 دندان از بدو تولد از دست داده اند، محدود نمایند.

داروی رشد مجدد دندان، پروتئینی به نام USAG-1 را غیرفعال می نماید که مانع رشد دندان ها می گردد. این تیم بر این باور است که در آینده ممکن است نه تن ها افرادی که دارای بیماری های مادرزادی هستند، بلکه افرادی که به علت جراحات دندان های خود را از دست داده اند، دندان در بیاورند.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 1000

به "اولین داروی رشد مجدد دندان در دنیا، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین داروی رشد مجدد دندان در دنیا، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید