تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار برای تداوم آموزش های مجازی
به گزارش وبمستر وبلاگ، تهران (پانا) - جانشین وزیر در طرح راهنمایی در نشست شورای راهبری طرح راهنمایی که با حضور مشاورین وزیر و نمایندگان معاونت های مختلف برگزار گردید خواهان پیگیری تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار برای تداوم آموزش های مجازی در کنار آموزش های حضوری از سوی اعضای شورا شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار گردید شاد را یک سرمایه ملی دانست و گفت: باید ظرفیت سازی های مختلف در شاد انجام گردد تا بعد از بازگشایی حضوری مدارس هم بتوان از آن در کنار آموزش های حضوری استفاده کرد.
وی اضافه کرد: استراتژی آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو بازگشایی تدریجی و اقتضایی مدارس به همراه آموزش های ترکیبی با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان است. کرونا شرایط مبهمی را در جامعه ایجاد نموده است و آینده آن تعیین نیست لذا در کنار آموزش های حضوری باید آموزش های مجازی هم با قوت پیگیری گردد.
حسینی با بیان اینکه سال گذشته 3 میلیون دانش آموز از دسترسی به شبکه شاد محروم بودند گفت: 700 هزار دانش آموز از این اندازه به شبکه اینترنت دسترسی نداشتند و 2 میلیون و 300 هزار نفر هم وسایل هوشمند آموزشی نداشتند که در قالب طرح راهنمایی 330 هزار تبلت تهیه و به این دانش آموزان اهدا شد.
وی اضافه کرد: پیگیری تامین دو میلیون تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار ادامه دارد و استفاده از ظرفیت 700 هزار کامیپوتر بلا استفاده در مدارس و استفاده از ظرفیت خیرین در دستور کار واقع شده است. در بودجه امسال هم 500 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی دیده شده است و تامین یک میلیون تبلت هم با استانداران تمامی استان ها تفاهم شده است.
حسینی با اشاره به تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات گفت: به وسیله تفاهم با وزارت ارتباطات شهرها و روستاهای زیر بیست هزار نفر جمعیت یه اینترنت و شبکه اطلاعات متصل خواهند شد که تا به امروز 40 هزار روستا از اینترنت بهره مند شده اند.
وی با اشاره به فعالیت های پیش روی شورای راهبری طرح راهنمایی در سال تحصیلی نو گفت: کوشش جهت تخصیص صد درصدی اعتبار پانصد میلیارد تومانی، کوشش جهت عملی شدن تعهدات استانداری ها، استفاده از اعتبارات هوشمند سازی مدارس که به سازمان نوسازی مدارس داده شده است و برگزاری پویش های مردمی به وسیله نهادها جهت مشارکت خیرین از جمله فعالیت های پیش رو است.
وی اضافه کرد: برگزاری نشست با شورای ارتقای شاخص های آموزش منطقه ها محروم، تدوین طرح نذر هوشمند مهر، تدوین شیوه نامه ویژه اولیا در مورد طرح راهنمایی و فعال شدن شوراهای آموزش و پرورش برای طرح راهنمایی از جمله مواردی است که باید به وسیله اعضای شورا پیگری گردد. دانش آموزان کم برخوردار که وسایل هوشمند آموزشی ندارند می توانند در اولویت آموزش های حضوری قرار گیرند.
منبع: خبرگزاری پانا