تبلت نو و باشکوه گوگل

به گزارش وبمستر وبلاگ، اگرچه شرکت گوگل مدتهاست فراوری تبلت را متوقف نموده، اما اخیراً اطلاعاتی از یک ثبت اختراع نو این شرکت به بیرون درز نموده که نشان می دهد این شرکت در حال راه اندازی یک تبلت نو با نام Pixel tablet است که از حاشیه های بسیار نازک و اندروید 12 بهره می برد. تصاویر رندر این تبلت بعلاوه حکایت از آن دارد که این دستگاه با الهام از گوشی های هوشمند گوگل پکسل 6 طراحی شده اند.

تبلت نو و باشکوه گوگل

به گزارش خبرنگاران، همه ما اکنون می دانیم که گوگل دیگر تنها یک موتور جستجوگر قدرتمند نیست. این شرکت، مدتهاست که در زمینه طراحی و فراوری محصولات مختلف فناوری، همانند گوشی های هوشمند Google Pixel، بلندگو ها و دوربین های Nest و لپ تاپ های Chromebook دو در یک، فعال است. این سازنده آمریکایی تا سال 2019 به فراوری تبلت هم مشغول بوده و Pixel Slate آخرین مدل این شرکت بود. پس از آن گوگل تمرکز خود را بر روی فراوری لپ تاپ هایی قرار داد که هم قابلیت های لپ تاپ و هم تبلت را ارائه می دهند و به نظر می رسید که فراوری تبلت به فراموشی سپرده شد، اما یک گزارش تازه خلاف این امر را نشان می دهد.

تصویری از تبلت تازه گوگل پیکسل در گواهی ثبت اختراع این شرکت

یک ثبت اختراع اخیر از Google LLC نشان می دهد که بخش تحقیق و توسعه این شرکت در تمام این مدت روی طرح های بسیار پیشرفته کار می کرد. این ثبت اختراع گزارش می دهد که شرکت Mountain View یک تبلت با ظاهر آینده نگر را در کشور ژاپن ثبت نموده است. تاریخ این ثبت اختراع به ماه مارس 2019 برمی گردد، اما به وسیله دفتر ثبت اختراعات ژاپن (JPO) تا تاریخ 28 ژوئن 2021 تأیید و منتشر نشد. این گواهی مربوط به یک اختراع در زمینه طراحی است، بنابراین بسیاری از ویژگی ها و مشخصات دستگاه ناشناخته باقی می ماند، اگرچه گوگل، تصاویر دستگاه را از هر طرف نشان داده است.

رایانه لوحی نشان داده شده دارای طراحی تمام صفحه با لبه های بسیار نازک است. این دستگاه بعلاوه دارای گوشه های گرد است و در قسمت عقب هم، بدنه از هر چهار طرف گرد شده تا به راحتی در گرفتن و ظاهر شیک آن یاری می نماید. متأسفانه تصاویر ثبت اختراع، جزئیات مربوط به اتصالات، دکمه ها و یا دوربین ها را نشان نمی دهند، اما این مانع از آن نشده است که طراح گرافیک مشهور، جوزپه اسپینلی، معروف به اسنورین، نتواند طرح پتنت شده را بازسازی نکند. به عبارت دیگر، جوزپه اسپینلی مجموعه ای از رندر های سه بعدی تبلت تازه گوگل را بر اساس تصاویر ثبت شده در گواهی ثبت اختراع Google LLC ایجاد نموده است.

از نظر رنگ و انتخاب مواد، جوزپه اسپینلی از گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 6 که به تازگی معرفی شده، الهام گرفته است. این بدان معناست که این تبلت به همان دکمه های پاور و صدای گوشی های گوگل پیکسل 6 مجهز شده است. علاوه بر این، تبلت گوگل پیکسل مجهز به یک دوربین پانچ سوراخ است که برای برقراری تماس تصویری یا گرفتن عکس سلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بلندگو های استریو هم دیده می گردد که دو عدد در بالا و دو عدد در پایین جانمایی شده اند. بعلاوه، یک اتصال USB-C در طراحی پایین برای شارژ دستگاه گنجانده شده است. یک سطح مستطیل شکل در پشت قرار داده شده که لوگوی گوگل در داخل قرار گرفته است.

گوشی های سری گوگل پیکسل 6 که پاییز سال جاری منتشر می گردد، اولین تلفن های هوشمندی است که از سیستم عامل تازه اندروید 12 استفاده می نماید، بنابراین ادعا می گردد که تبلت تازه پیکسل هم مجهز به سیستم عامل اندروید 12 خواهد بود. البته گوگل بعلاوه می تواند سیستم عامل Chrome را که برای لپ تاپ های 2 در 1 این شرکت استفاده می گردد، انتخاب کند. آخرین تبلت گوگل، Pixel Slate، هم یک تبلت با سیستم عامل Chrome بود، هرچند که تبلت های قدیمی تری همانند Pixel C از سال 2015 یا Nexus 9 از سال 2014، بر روی سیستم عامل Android اجرا می شدند.

روی هم رفته تصاویر رندر منتشر شده از تبلت تازه گوگل پیکسل از خود شرکت سازنده نشأت نگرفته، بنابراین اگز این محصول پایان به خط فراوری راه یابد، ممکن است با آنچه در این تصاویر دیده می گردد متفاوت باشد. از سوی دیگر ما هنوز هیچ نشانه ای در دست نداریم که بفهمیم شرکت گوگل میخواهد حتماً این دستگاه را راهی خط فراوری کند. به گزارش خبرنگاران، با توجه به افزایش گرایش به گوشی های تلفن همراه تاشو که تاحدودی قابلیت های تبلت ها را هم ارائه می دهند، هنوز نمی توان به درستی تشخیص داد که آیا سرمایه گذاری در این زمینه کار عاقلانه ای خواهد بود یا خیر. به طور کلی با ظهور گوشی های تاشو با نمایشگر های بزرگ که قابلیت تبلت ها را ارائه می دهند و در سمت دیگر لپ تاپ های قدرتمند که برای کار های بزرگتر طراحی شده اند، آیا تبلت ها کماکان می توانند صندلی خود را حفظ نمایند.

منبع: LetsGoDigital

نوشته: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 507

به "تبلت نو و باشکوه گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلت نو و باشکوه گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید