تداوم اعتراض لبنانی ها به اوضاع وخیم معیشتی

به گزارش وبمستر وبلاگ، دامنه اعتراض ها در لبنان که از اوایل هفته گذشته در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و مالی شروع شده است، روز دوشنبه توسعه یافت.

تداوم اعتراض لبنانی ها به اوضاع وخیم معیشتی

به گزارش رسانه های خبری، مناطقی از لبنان روز دوشنبه شاهد تحرکات خشمگینانه مردمی همراه با بستن راه ها به ویژه در بیروت مرکز و حومه این شهر بود.

میشل عون رییس جمهوری لبنان هم در حساب توئیتری خود خواهان نشست شورای عالی دفاع متشکل از فرماندهان عالیرتبه امنیتی برای روز سه شنبه در ساختمان ریاست جمهوری به منظور آنالیز اوضاع امنیتی و تحولات اخیر این کشور شد.

اعتراض ها در لبنان طی روزهای اخیر در پی کاهش شدید نرخ لیره در مقابل دلار و هم کمبود سوخت، دارو و افزایش قیمت مواد غذایی از سر گرفته شده است.

معترضان خشمگین در بیروت مرکز لبنان روز دوشنبه بعضی معابر، جاده ها و بزرگراه ها را بستند که ترافیک های سنگینی را در پی داشت.

معترضان در نزدیکی مقر تلویزیون رسمی لبنان در بیروت نیر در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و اقتصادی و پایین بودن نرخ خرید لیره، اقدام به بستن خیابان منتهی به این محل کردند.

در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان هم سه تن از معترضان در جریان درگیری که با نیروهای ارتش رخ داد، زخمی شدند.

معترضان بعلاوه خیابان منتهی به میدان شهدا در شهر صیدا را با سطل های زباله بستند.

در طرابلس واقع در شمال لبنان هم معترضان در اعتراض به قطع چند ساعته برق، ساختمان شرکت برق را اشغال کردند اما نیروهای ارتش ضمن مداخله، معترضان را از این محل بیرون راندند.

بحران سیاسی و اقتصادی لبنان که از اواخر سال 2019 شروع شد شدیدترین دوران بی ثباتی کشور از زمان خاتمه جنگ داخلی 15 ساله این کشور در سال 1990 است.

بهای کالاهای اساسی و نرخ تورم به شکل سرسام آوری افزایش یافته و نهادهای مدنی و کارشناسان اقتصادی می گویند که حدود نیمی از جمعیت لبنان اکنون زیر خط فقر هستند.

دولت لبنان سال گذشته اعلام نمود که قادر نیست بدهی های خارجی خود را بپردازد و ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور که اقتصادش به شدت به واردات وابسته است به شدت کاهش یافته است.

جامعه بین المللی و نهادهای اقتصادی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول یاری اقتصادی به لبنان را به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی عمیق و تشکیل دولت مستقل از نفوذ احزاب و گروه های سیاسی مشروط نموده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 419

به "تداوم اعتراض لبنانی ها به اوضاع وخیم معیشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اعتراض لبنانی ها به اوضاع وخیم معیشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید