ویزای کانادا: تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در کانادا رو به رشد است

به گزارش وبمستر وبلاگ، با افزوده شدن به تعداد والدینی که تمایل دارند فرزندشان یک زبان دوم یاد بگیرد، تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در سراسر کانادا در حال رشد است. با توسعه موج ثبت نام دانش آموزان در مدارس دوزبانه، اکنون سیستم آموزشی با مشکلاتی روبرو شده است چرا که هرچه تعداد متقاضیان بیشتر می گردد، مدارس بیشتر با کمبود معلم زبان فرانسه روبرو می شوند. در ماه ژانویه در شهر Vernon در بریتیش کلمبیا خانواده های زیادی شب قبل از ثبت نام را در هوای سرد بیرون سپری کردند تا بتوانند فرزند خود را در یک مدرسه دو زبانه ثبت نام نمایند. بسیاری از افراد شب خود را بر روی جایگاه ها یا کیسه خواب و در چادر در کنار آتش به صبح رساندند به امید این که نام فرزندشان در لیست مدرسه دوزبانه قرار بگیرد.

ویزای کانادا: تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در کانادا رو به رشد است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

Graham Fraser، از کارکنان سابق زبان های رسمی کانادا، گفت که تقاضا برای آموزش فرانسه یا French Immersion در حال افزایش است، زیرا والدین به طور فزاینده ای آگاهی یافته اند که یادگیری زبان دوم برای کارکرد مغز بچه ها خوب است.

کمبود معلم

مطالعه ای که اخیرا به وسیله دفتر کمیسیون زبان های رسمی منتشر شد، اسم می نماید که با توجه به وجود محدودیت در زمینه آموزش و تقاضای بالای والدین، سیستم آموزشی کانادا در بخش آموزش زبان فرانسه به اسم زبان دوم (FSL) با چالش هایی روبرو شده است.

این مطالعه نشان می دهد تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس دو زبانه در سال تحصیلی 2016-2015 در حدود 430 هزار نفر بوده است که در مقایسه با 360 هزار نفر در سال تحصیلی 2012-2011 نزدیک به 20 درصد افزایش در طول 4 سال نشان می دهد؛ این در حالی است که تعداد کلی دانش آموزان ثابت بوده است.

گزارش ها می افزاید بیشتر مردم کانادا معتقدند کوشش های بیشتری باید صورت بگیرد تا جوانان بتوانند زبان دوم یاد بگیرند.

مدارس بعضی از منطقه ها کانادا از سیستم های لاتاری برای پذیرش دانش آموزان استفاده می نمایند، در حالی که بعضی دیگر تعداد دانش آموزانی را که ثبت نام می نمایند محدود نموده و یا همانند انتاریو ثبت نام آنلاین محدود انجام می دهند.

اما همچنان عرضه با تقاضا برابری نمی نماید.

بعضی مدارس فقط در پی استخدام معلمی با لهجه روان فرانسوی هستند و تسلط به زبان فرانسوی جزو شروط اصلی آنها قرار می گیرد. سال گذشته دولت بریتیش کلمبیا به قدری از یافتن معلمان زبان فرانسه ناامید شده بود که هیاتی را برای استخدام معلم فرانسوی زبان از کشورهای فرانسه و بلژیک اعزام نمود.

در سال 2017، هیات مدرسه کاتولیک Halton در انتاریو بیان کرد به علت نبود نیروی متخصص میخواهد برنامه آموزش به زبان فرانسوی را لغو کند.

چرا تقاضا برای یادگیری زبان فرانسوی در حال افزایش است؟

فرصت های شغلی:

Fraser می گوید که یادگیری زبان دوم مغز را تحریک می نماید و این برای رشد عقلانی کودک خوب است و به شدت فاکتور مثبتی تلقی می گردد. وی اضافه نمود که این کار در آینده فرصت های شغلی بسیاری ایجاد می نماید.

در کانادا مشاغل زیادی وجود دارد که در آنها تقاضا برای افرادی که هم فرانسوی و هم انگلیسی بلد باشند زیاد است. به اسم مثال، دولت فدرال کانادا عظیم ترین کارفرما در کشور و به اسم عظیم ترین کارفرمای کارمندان دو زبانه است.

نظرسنجی سال 2006 به وسیله Decima نشان داد که تقریبا 70 درصد از کانادایی ها دریافته اند که دوزبانه بودن به اسم یک مزیت در بازار کار شناخته شده و فرصت های شغلی بیشتری را در اختیار افراد می گذارد.

طبق تحقیقی که به وسیله انجمن مطالعات کانادا صورت گرفت، کانادایی هایی که به هر دو زبان صحبت می نمایند 10 درصد عایدی بیشتری نسبت به آنهایی دارند که فقط انگلیسی صحبت می نمایند.

اشرافی گری:

Campbell Andrew، یک معلم در Brantford می گوید که بعضی اوقات مدارس دوزبانه بیشتر از آنکه مورد توجه دانش آموزان دارای احتیاجهای خاص و یا مهاجران قرار گیرند، مورد استقبال خانواده های طبقه مبه وسیله و بالای جامعه که عایدی مناسب تری دارند قرار می گیرند که این منجر به شکل گیری یک دیدگاه اشرافی گری می گردد. بسیاری از والدین فکر می نمایند که چنین محیط هایی برای یادگیری بهتر فرزندانشان مفید است، و لزوما قصد یادگیری یک زبان دوم را ندارند.

مطالعات اجرا شده در سال 2010 در منطقه تورنتو نشان می دهد خانواده های پرچالش همانند مهاجران علاقه کمتری به ثبت نام فرزند خود در مدارس دو زبانه دارند. بعلاوه معین شد در سال تحصیلی 2010-2009 حدود 23 درصد دانش آموزان این مدارس از خانواده هایی با عایدی بالا بوده اند و تنها 4 درصد دانش آموزان از خانواده های دهک های پایین و کم عایدی جامعه می باشند.

مدارس French immersion ابتدا در دهه 1960 در کبک برای خانواده های آنگلوساکسون تاسیس شد. آنها می خواستند فرزندانشان را با فرهنگ و زبان فرانسوی آشنا نمایند تا بتوانند در یک محیط فرانسوی زبان به راحتی زندگی نمایند. بعدها این مدارس در سراسر کانادا توسعه یافت.

طبق اطلاعات مرکز آمار کانادا از سال 2011 تا 2016 جمعیت افراد دو زبانه کانادا افزایش یافته و از 17.5 درصد به 17.9 درصد در سال 2016 رسیده است. ولی این نرخ در میان کانادایی هایی که زبان مادری آنها فرانسه است بالاتر بوده (حدود 46.2 درصد) و در میان کانادایی هایی که زبان مادری آنها انگلیسی (9.2 درصد) یا زبان دیگری است (11.7 درصد) کمتر می باشد.

دولت کانادا میخواهد نرخ جمعیت دوزبانه را از 17.9 درصد فعلی به 20 درصد در سال 2036 برساند. برای رسیدن به این هدف باید چالش های پیش روی مدارس فرانسوی زبان همانند کمبود منابع آموزش زبان فرانسوی و کمبود معلمان فرانسوی زبان به صورت جدی مورد آنالیز قرار بگیرد. از جمله اقداماتی که باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: استاندارد سازی معلمان FSL در سراسر کانادا، ایجاد فرصت های توسعه زبان دوم برای معلمان و آنالیز راه هایی برای تسهیل فرآیند به کارگیری مهاجران فرانسوی زبانی است که با مدرک تحصیلی به کانادا می آیند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 464

به "ویزای کانادا: تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در کانادا رو به رشد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در کانادا رو به رشد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید