جدیدترین اظهارات قالیباف درباره تحریم های آمریکا

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران : رییس مجلس شورای اسلامی در ملاقات با سفیر ترکیه تحریم های آمریکا علیه کشورهای مستقل را سیاستی شکست خورده دانست و گفت: این تحریم ها پایه های تولیدات داخلی کشور را محکم تر و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

جدیدترین اظهارات قالیباف درباره تحریم های آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در ملاقات با دریا اورس سفیر ترکیه با اشاره به پیوندهای عمیق و تاریخی ایران و ترکیه تحریم ­های آمریکا علیه کشورهای مستقل را سیاستی شکست خورده خواند و اضافه نمود: در سال­های اخیر علیرغم اعمال تحریم های ظالمانه و سیاست یکجانبه گرایی آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران، پایه های فراوریات داخلی کشور محکم تر و تهدیدها به فرصت تبدیل شدند که آثار آن در آینده نزدیک قابل مشاهده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا از دلایل کاهش مناسبات تجاری میان ایران و ترکیه است، گفت: این موضوع سبب مشکلاتی در حوزه بازارچه های مرزی و تجارت رسمی شد و امیدوارم با تمهیدات مسوولان ایران و ترکیه بتوانیم هرچه سریعتر از موانع عبور کنیم.

قالیباف با بیان اینکه هر دو کشور باید از فرصت ها استفاده نموده و روابط مالی و غلبه بر شرایط کرونایی را بیش از پیش تقویت نمایند، گفت: فرایند رو به رشد ارتباطات فیمابین و توسعه دو کشور در منطقه، فرصت های فراوانی برای همکاری­های همه جانبه فراهم آورده که باید از آن در راستای منافع دو ملت بهره ببریم.

رییس مجلس شورای اسلامی ارتباطات میان مجالس ایران و ترکیه را مهم و با اهمیت دانست و اظهار داشت: توسعه همکاری های مجلسی با کشورهای همسایه بویژه با مجلس ترکیه از اولویت­های مجلس شورای اسلامی است و گسترش مراودات مجلسی می تواند تأثیرات مثبتی در موضوعات منطقه­ ای و بین­ المللی داشته باشد.

دریا اورس سفیر ترکیه در تهران نیز در این ملاقات گفت: مجالس دو کشور از صندلی مهمی برخوردار هستند و مجلس ترکیه بر توسعه هرچه بیشتر مراودات مجلسی با مجلس شورای اسلامی تأکید دارد.

سفیر ترکیه در تهران یادآور شد: ترکیه نیز همانند بعضی کشورهای غربی و ایران موضوع فراوری واکسن کرونا را دنبال می نماید. امیدواریم در سال آینده میلادی با فراوری واکسن کرونا و بهبود اوضاع مبادلات مالی و تجاری دو کشور گسترش یاید.

وی روابط تهران و آنکارا را تاریخی و رو به رشد خواند و بر اهمیت برطرف موانع احتمالی در حوزههای مختلف مناسبات دوجانبه تأکید کرد و از رییس مجلس شورای اسلامی ایران برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 28

به "جدیدترین اظهارات قالیباف درباره تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اظهارات قالیباف درباره تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید