دو رفتار غیرحرفه ای مهدی طارمی در بالاترین سطح فوتبال دنیا

به گزارش وبمستر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران، مهدی طارمی امروز می توانست ستاره اول بازی برگشت پورتو - یوونتوس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشد. طارمی در بازی رفت پیروز شد با گل دقیقه 2 به یوونتوس، به صدر اخبار بیشتر رسانه های معتبر ورزشی در جهان تبدیل گردد و علاوه بر پرتغال، در کشورهای دیگر هم نامی برای خودش دست و پا کند.

دو رفتار غیرحرفه ای مهدی طارمی در بالاترین سطح فوتبال دنیا

در بازی برگشت هم که شب گذشته برگزار گردید، طارمی یکی از مهره هایی بود که طرفداران پورتو روی او برای متوقف کردن یوونتوس حساب نموده بودند. توقع از طارمی به دلیل عملکرد خیره کننده اش در فوتبال پرتغال و همچنین بازی رفت، بی جا نبود.

مهاجم بوشهری و باهوش فوتبال ایران برای برآورده کردن انتظارات طرفداران پورتو در بازی برگشت هم زمان زیادی احتیاج نداشت. او در دقیقه 7 خودش را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد و بعد از یک شوت و بازگشت توپ، تیرک دروازه یوونتوس را با ضربه سر به لرزه درآورد. طارمی در ادامه در دقیقه 18 پیروز شد با همان هنر همیشگی خود پورتو را صاحب پنالتی کند؛ آن هم در مقابل بهترین مدافعان فوتبال دنیا.

در نیمه دوم ورق برای طارمی به شکل عجیبی بازگشت. او ابتدا در دقیقه 52 به دلیل خطای شدید روی کیه زا بازیکن یوونتوس، کارت زرد گرفت. دو دقیقه بعد، طارمی به دلیل رفتاری که در قبال تصمیم داور داشت کارت زرد دوم را گرفت تا هم خودش را به دردسر بیاندازد و هم تیم پورتو را.

داور مسابقه در حالی که آفساید موسی ماره گا مهاجم پورتو را اعلام نموده بود، طارمی در اقدامی غیر حرفه ای توپ را شوت کرد. این مسئله باعث شد داور هلندی -که البته تحت تاثیر اعتراض شدید بازیکنان یوونتوس هم قرار داشت- کارت زرد دوم را به طارمی نشان بدهد و او را از زمین اخراج کند.

این اقدام طارمی و تلاشش برای متقاعد کردن داور مبنی بر اینکه صدای سوت او را نشنیده عجیب بود چرا که تماشاگری در استادیوم حضور نداشت و سوت داور واضح به گوش می رسید.

دومین حرکت غیرحرفه ای طارمی هنگام خروج از زمین رخ داد. او در حالی که زمین چمن را ترک می کرد، خطاب به داور چهارم به صورت سئوالی گفت: آیا این لیگ قهرمانان است؟ در فیلم های منتشر شده از لحظه خروج طارمی، کلمه دیگری هم شنیده می گردد که می تواند توهین آمیز تلقی گردد؛ هرچند گفتنش در دنیای فوتبال غیر مرسوم نیست. مهاجم تیم ملی ایران در حالی اعتراض می کرد که صدایش واضح و شفاف به وسیله میکروفن های کنار زمین به گوش می رسید و تعیین نیست چرا این مسئله را هنگام اعتراضش مدنظر قرار نداده است.

طارمی یک بار دیگر در همین فصل و در مسابقات لیگ پرتغال، برابر بنفیکا با یک خطای شدید و غیر حرفه ای کارت قرمز گرفته و از زمین اخراج شده بود. این اخراج طارمی، پورتو را در ملاقات نیمه نهایی لیگ کاپ پرتغال به دردسر انداخت و پورتو در این مرحله در روزی که طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، برابر اسپورتینگ لیسبون باخت و حذف شد.

طارمی حالا به دلیل رفتار غیرحرفه ای در بالاترین سطح فوتبال دنیا ملاقات رفت مرحله یک چهارم نهایی را از دست خواهد داد؛ مرحله ای که حضور در آن آرزو و حسرت بازیکنان زیادی از سراسر دنیا است. شاید دلیل اشک های طارمی در انتها بازی و در آغوش سرمربی پورتو همین باشد. کارت بی موردی که به قیمت از دست دادن یک بازی مهم و حساس دیگر تمام شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 231

به "دو رفتار غیرحرفه ای مهدی طارمی در بالاترین سطح فوتبال دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو رفتار غیرحرفه ای مهدی طارمی در بالاترین سطح فوتبال دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید