دکوراسیون داخلی خانه به سبک سوئدی

به گزارش وبمستر وبلاگ، آیا تا به امروز نام سبک سوئدی به گوشتان خورده و یا دکوراسیون داخلی طراحی شده به این سبک را دیده اید؟ همانطور که می دانید کشور سوئد زمستان های بسیار طولانی با هوای سرد و روزهای کوتاه دارد.

دکوراسیون داخلی خانه به سبک سوئدی

در فصل زمستان خورشید زود غروب می نماید و کمبود نور طبیعی یکی از عوامل خسته نماینده در این فصل است که طراحان و معماران را بر آن داشته تا به نحوی دست به طراحی داخلی منازل بزنند که حتی الامکان نور کافی را برای فضای خانه تامین نمایند.

دکوراسیون به سبک سوئدی انعکاس دهنده نور طبیعی است. رنگ های روشن و کم رنگی که در طیف رنگ های آبی، خاکستری، کرم و سفید می باشند عاملی موثر برای ایجاد فضایی روشن در طراحی داخلی به سبک سوئدی است.

دلیل استفاده از رنگ های روشن خصوصا رنگ سفید به اسم رنگ غالب دکوراسیون داخلی، نورپردازی با نور طبیعی است. در کنار رنگ های روشن استفاده از رنگ های گرم و شاداب مانند قرمز یا نارنجی باعث زیباتر شدن دکوراسیون داخلی می گردد. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ما با ما همراه باشید تا با نکات مهم در طراحی خانه به سبک سوئدی آشنا شوید.

نکات مهم در طراحی خانه به سبک سوئدی

  • طراحی پذیرایی به سبک سوئدی

بارزترین ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی استفاده از رنگ های روشن و خنثی است. از جمله مکان هایی که با رنگ خنثی رنگ آمیزی می شوند می توان به سقف، کف و دیوارها اشاره کرد.

دلیل استفاده از رنگ خنثی در این مکان ها بازتاب نور طبیعی و ایجاد یک نورپردازی ایده آل است. برخلاف رنگ های روشنی که برای مکان های نام برده شده مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است در چیدمان مبلمان و سایر وسایل از رنگ های شاداب و سرزنده استفاده نمود.

برای طراحی به سبک سوئدی برای پوشش کف خانه می توان از کفپوش لمینت با رنگ روشن استفاده نمود. کفپوش های لمینت بسیار مقاوم بوده و قابل شستشو می باشند. این کفپوش ها هماهنگی زیادی به سبک سوئدی دارند و زیبایی بی نظیری به مکان مورد نظر می دهند.

برای پوشش دیوارها هم می توان از نقاشی یا چوب طبیعی با زمینه روشن استفاده نمود. انتخاب مبلمان، قفسه کتاب، فرش و… هم باید بر اساس رنگ های روشن صورت گیرد. استفاده از رنگ های غالب مانند قرمز و سبز در قالب وسایلی مانند کوسن، گلدان، آباژور، رومیزی و … می تواند گرمابخش محیط باشد و به فضای مورد نظر روح و جان ببخشد و آن را از یکنواختی خارج کند.

به کار بردن رنگ های دیگر مانند رنگ سبز و آبی هم در دکوراسیون سوئدی نمایی زیبا ایجاد می نماید. مبلمان و اثاثیه در سبک سوئدی معمولا صاف و یکنواخت هستند و دارای پایه هایی ظریف و نازک می باشند.

منبع روشنایی در دکوراسیون سوئدی می تواند با استفاده از لوستر کریستالی یا چراغ های فلزی تامین گردد و چراغ های دیواری به اسم المانی دکوراتیو در سالن پذیرایی مورد استفاده قرار گیرد. در این سبک طراحی، بیشتر لوازم دکوراتیو دارای اشکال بیضی، دایره ای، قلبی و لوزی می باشند.

گاهی هم از دسته گل و گلدان های گندم در این دکوراسیون استفاده می گردد. فضای باز، شاخصه سبک سوئدی است، به همین خاطر هر چه تعداد مبلمان و وسایل کم تر و با فاصله از یکدیگر باشند، محیط دلبازتر و روشن تر می گردد. در این سبک، نور به اسم عنصر شاخص و نقطه کانونی در خانه در نظر گرفته می گردد.

  • طراحی اتاق خواب سوئدی

در این سبک طراحی بیشتر از تخت خواب های سایبان دار استفاده می گردد. برای اتاق خواب هایی که از رنگ سفید یا خاکستری برای پوشش دیوار استفاده شده، می توانید از روتختی و بالش هایی با ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده نمایید. در اتاق خواب های سوئدی دو عنصر روتختی و ملحفه، در مشخص سبک و رنگ اتاق بیشترین تاثیر را دارند.

  • طراحی آشپزخانه سوئدی

در طراحی و دیزاین آشپزخانه به سبک پرطرفدار سوئدی، بهتر است از رنگ های روشن برای کابینت استفاده نمایید. استفاده از رنگ های روشن و خنثی مانند آبی و خاکستری در طراحی جداره ها و دیوارهای بین کابینت، می تواند جلوه ای بسیار زیبا و منحصربفرد را به نمایش بگذارد.

در دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی استفاده از گل و گیاهان سبز بسیار رواج دارد و می تواند چهره خانه را زیباتر نماید. برای پوشش پنجره ها در آشپزخانه بهتر است از پرده هایی نازک مانند حریر استفاده نمایید تا مانع از ورود نور به داخل آشپزخانه نشوند.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ما به معرفی یکی از سبک های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی به نام سبک سوئدی پرداختیم. همانطور که گفتیم سبک سوئدی فضایی گرم و صمیمی و سرشار از نور و انرژی در خانه بوجود می آورد.

ترکیب رنگ های خنثی مانند رنگ سفید و خاکستری با سایر رنگ های غالب مانند سبز، آبی و قرمز می تواند به تعادل رنگی در فضا یاری کند و در نهایت محیطی زیبا را برای شما بوجود آورد.

امیدواریم از مطالعه این عکس نوشته لذت برده باشید. در صورت تمایل می توانید از عکس ها و نکات گفته شده در این نوشته ایده بگیرید و دکوراسیون داخلی سوئدی خود را طراحی نمایید. بعلاوه می توانید عکس های مجذوب کننده دکوراسیون سوئدی خانه خود را برای ما ارسال نمایید.

گالری عکس های سبک سوئدی

اتاق خواب طراحی شده به سبک سوئدیاستفاده از رنگ های خنثی در طراحی سالن پذیرایی به سبک سوئدیطراحی اتاق نشیمن دلباز و سرشار از انرژی و نور به سبک سوئدیاستفاده از رنگ های سفید، کرمی، قهوه ای و مشکی در طراحی سالن نشیمن سوئدیطراحی آشپزخانه دلباز و عظیم به سبک سوئدی و استفاده از کفپوش لمینت برای کف آشپزخانهطراحی اتاق خواب سوئدی با استفاده از رنگ های خنثی، لوستر مدرن و کفپوش چوبیاستفاده از الماری ساده و مدرن و قرار دادن اشیاء دکوراتیو در آن در خانه ای به سبک سوئدیطراحی آشپزخانه مدرن و مینیمال به سبک سوئدی و استفاده از رنگ های غالب به منظور ایجاد بافت در آشپزخانهمنبع: ساختمانچی
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 448

به "دکوراسیون داخلی خانه به سبک سوئدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی خانه به سبک سوئدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید