رشد مصرف مواد مخدر در مدارس به صفر رسیده است

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با قرار دریافت چهل هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی، رشد مصرف مواد در مدارس به صفر رسیده است.

رشد مصرف مواد مخدر در مدارس به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حمید صرامی در نشست تخصصی ارایه دستاورد های علمی و اجرایی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه ایران یکی از 15 کشور برتر دنیا در بحث مبارزه با مواد مخدر است اضافه کرد: در اقدامات مبتنی بر رویکرد پژوهش محور، در یک سال و هشت ماه اخیر، بالغ بر 1759 تن انواع مواد مخدر کشف شده و ایران پرچم دار مبارزه دنیای شناخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش میزان کشفیات توسعه اقدامات اطلاعاتی است، گفت: در این بازه زمانی 71 درصد کشفیات مبتنی بر اطلاعات و 26 درصد بر پایه انتظامی انجام شده است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه مواد مخدر اضافه کرد: با وجود کاهش 29 درصدی زمین های زیر کشت افغانستان ناشی از خشکسالی و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران و با توجه به شیوع کرونا که مشکلاتی پیش روی برنامه ها گذاشتند، بر اساس رویکرد پژوهش محوری اشراف اطلاعاتی بر شرق و حاشیه شرق کشور و بکارگیری دستگاه های آشکارساز و استفاده از سگ های مواد یاب، میزان کشفیات افزایش یافته است.

وی ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان را راه حل دیگر ایران در راستا مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: با توجه به رویکرد پژوهش محوری قرار شد به سازمان جرم ضربه وارد گردد که بر اساس آن در دو سال اخیر، با 390 میلیارد تومان که از 4 هزار 446 املاک و وسایل نقلیه ای که از قاچاقچیان کشف و ضبط و مصادره شد، ضربه قابل توجهی به بنیان های مالی آنان وارد شده ست.

صرامی اضافه کرد: علاوه بر این، قاچاقچیان بعد از کشف 1759 تن مواد مخدر، بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان از پول این کشفیات ضرر کردند، ضمن اینکه نگرانی مردم از وجود معتادان متجاهر در سطح جامعه هم با رویکرد اصلاح و با افزایش ظرفیت در سطح استان ها کم شد.

وی درباره عملکرد رویکرد پژوهش محور در بحث کاهش تقاضا گفت: براساس این رویکرد، بنا شد سرمایه گذاری در بحث مدارس کشور با وجود 14 میلیون دانش آموز و حدود 20 میلیون خانوار و بیش از یک میلیون کادر آموزشی که نزدیک به 40 درصد جمعیت کشو را شامل می شوند، به عنوان اولین اولویت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه مواد مخدر اضافه کرد: بر اساس طرح ستاد مبارزه با مواد مخدر، مقرر شد با همکاری وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده و سازمان بهزیستی، اقدامات ویژه ای برای اجرای بهتر طرح یاریگران زندگی صورت گیرد.

وی درباره این طرح گفت: این طرح برای سه قشر دانش آموزان، والدین و مربیان مدارس پیش بینی شده است که سبب شد چهل هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گیرند.

صرامی اضافه کرد: اگر این طرح اجرایی نمی شد با رشد مصرف مواد روبرو بودیم. ضمن اینکه اجتماعی شدن امر مبارزه هم با وجود سه هزار سازمان مردم نهاد در سطح کشور، شاهد تقویت گفتمان اجتماعی و اقدامات قابل توجهی در امر مبارزه با مواد مخدر هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 68

به "رشد مصرف مواد مخدر در مدارس به صفر رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مصرف مواد مخدر در مدارس به صفر رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید