روسیه در پی تاسیس پایگاه دریایی در سودان است

به گزارش وبمستر وبلاگ، منابع رسانه ای از ارسال پیش نویس ساخت پایگاه دریایی روسیه در سودان از سوی رئیس جمهوراین کشور به دومای روسیه خبر دادند.

روسیه در پی تاسیس پایگاه دریایی در سودان است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، متابع خبری شنبه بعد از ظهر از کوشش های روسیه در توسعه حضور نظامی در شمال آفریقا و ساخت یک پایگاه دریایی در سودان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش نویس این توافق را برای تصویب به مجلس دومای این کشور ارسال نموده است. این در حالی است که سودان پیشتر به وسیله مجاری دیپلماتیک و نظامی مخالفت خود با این اقدام مسکو را اعلام نموده بود.

روسیه نهم ماه دسامبر سال 2020 از قصد خود برای احداث یک پایگاه تدارکات و حمایت از نیروهای دریایی در نزدیکی بندر پورت سودان خبر داده بود؛ پایگاه نظامی که طبق طرح اولیه، گنجایش 300 نیروی نظامی و غیرنظامی را دارد و می تواند چند کشتی جنگی را که با سوخت هسته ای کار می نمایند، در خود جای دهد.

بعضی افسران نیروی دریایی سودان گفتند کهبعضی مقامات بلندپایه ارتش روسیه چندی قبل پیش وارد فرودگاه پورت سودان می شوند و همزمان با این ورود، تجهیزات، خودروهای محافظتی بیشتری در این بندر تخلیه می گردد و از طرفی دیگر، حدود 70 یا 80 نیرو وارد پورت سودان می شوند و کار ساخت پایگاه به صورت مستقیم وارد فاز اجرا شده است. یک افسر سودانی گفته که روس ها احداث ساختمان های مسکونی و دفاتر را شروع نموده اند.

راشد محمد علی الشیخ پژوهشگر حوزه روابط بین الملل و سیاست خارجه در این ارتباط می گوید که توافق احداث پایگاه دریایی میان روسیه و سودان 25 سال به طول می انجامد و طبق محیط جغرافیایی دریای سرخ، تمام کشورها می توانند در آب های منطقه ای سودان با اهداف تأمین امنیت حضور پیدا کند.

الشیخ می افزاید که شکل روابط دو کشور نظامی است و روسیه ارتش سودان را به تانک و جنگنده های سوخو مجهز نمودهو این رو طبیعی است که سودان بخشی از آب های منطقه ای خود را در اختیار روسیه بگذارد.

ابوبکر عبدالرحمن دیگر تحلیلگر امور نظامی بر این باور است که درگیری هایی میان روسیه و فرانسه هم جریان دارد و این هم عامل دیگری در ساخت پایگاه دریایی روسیه در سودان است.

علاوه بر روسیه، قطر هم تمایل دارد پایگاهی در دریای سرخ احداث کند. ترکیه هم در سپتامبر 2017 یک پایگاه عظیم نظامی در جنوب موگادیشو مرکز سومالی افتتاح کرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 398

به "روسیه در پی تاسیس پایگاه دریایی در سودان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در پی تاسیس پایگاه دریایی در سودان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید