روشنایی کوه ماترهورن با پیغام هایی از استقامت و حمایت در برابر شیوع کرونا

به گزارش وبمستر وبلاگ، کوه باشکوه ماترهورن در اقامتگاه آلپین زرمات در کشور سوئیس، در حال حاضر با پیغام هایی از حمایت و مقاومت در حین بیماری همه گیر کووید 19، روشن شده است.

روشنایی کوه ماترهورن با پیغام هایی از استقامت و حمایت در برابر شیوع کرونا

پیغام های در خانه بمانیم، امید و تصاویری از یک قلب و پرچم ایتالیا با یک پروژکتور روی کوه مشهور ماترهورن که با ارتفاع 4,478 متری، در مرز دو کشور سوئیس و ایتالیا واقع شده است، نقش بسته اند.

این پروژه، بخشی از یک کمپین به رهبری گری هافستتر (Gerry Hofstetter)، هنرمند نورپرداز سوئیسی، است، فردی که ساختمان ها، بناها و چشم اندازهای بسیاری در سراسر دنیا را به آثار هنری موقت، تبدیل می نماید.

تصویر نمایش داده شده روی کوه، شامل پرچم ایتالیا می گردد، زیرا ایتالیا، با بیش از 15 هزار قربانی، بیشترین تعداد کشته در اثر بیماری کرونا را در دنیا دارد.

زرمات از اواسط قرن نوزدهم، به عنوان خارق العاده ترین و پر زرق و برق ترین اقامتگاه سوئیس شناخته می گردد و کوه ماترهورن، یک مونولیت سنگی هرمی شکل است که بر فراز آن، می درخشد.

ادوارد ویمپر (Edward Whymper)، کوهنورد انگلیسی در سال 1865، پس از هشت بار کوشش پیروز شد که به قله آن صعود کند و از آن موقع تا به امروز، انسان های شجاع و بی باکی، از آن بالا رفته اند.

ماترهورن به دلیل ارتفاع بلندش، کاملا در دیدرس است، برای همین، نورپردازی ها را از کیلومترها دورتر هم می توان مشاهده کرد. گردهمایی های بزرگ و تمامی رویدادها در زرمات، درست مانند دیگر بخش های کشور سوئیس، پس از اعلام شرایط اضطراری دولت این کشور، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا که تا 19 آوریل (31 فروردین 1399) نیز ادامه دارد، ممنوع شدند.

اقامتگاه های اسکی بیشماری، به عنوان بخشی از اقدامات کشور سوئیس برای تحت کنترل درآوردن شیوع ویروس، به طور موقت بسته شده اند و مراحل غربالگری اضافی در مرزها به اجرا درآمده اند.

نورپردازی ها طوری طراحی شد اند که برای کسانی که آن ها را می بینند، احساس آرامش فراهم نمایند. این نمایش زیبا بعلاوه به صورت زنده از دوربین این اقامتگاه پخش می گردد. قرار است این نورپردازی فعلا تا 19 آوریل ادامه داشته باشد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 691

به "روشنایی کوه ماترهورن با پیغام هایی از استقامت و حمایت در برابر شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشنایی کوه ماترهورن با پیغام هایی از استقامت و حمایت در برابر شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید