ستاره نوظهور والیبال ایران در چالش سربازی

به گزارش وبمستر وبلاگ، ورزشکاران ایرانی اگرچه روز های بسیار سختی را برای آماده سازی و رسیدن به قهرمانی سپری می نمایند؛ ولی به خوبی می دانند اگر بتوانند در المپیک یا یکی از رقابت های جهانی مدالی ارزشمند کسب نمایند، می توانند حسابی از کنار آن سود ببرند. این موضوع علاوه بر افتخارات ورزشی و پاداش های احتمالی است که برای آن ها به همراه دارد. در یک مورد خاص برای ورزشکاران مرد ایرانی هم مهم است: خدمت سربازی. مطابق با قانون، ورزشکاران ایرانی در صورت رسیدن به یکی از دو مدال مذکور از خدمت سربازی معاف می شوند. از این رو آن ها می توانند دو سال بیشتر به عمر ورزشی شان اضافه نمایند. البته این مورد برای ورزشکاران حرفه ای بعضا چندان دردسری هم ندارد؛ چون با فعالیت باشگاه های نظامی، ستاره های دنیای ورزش ایران می توانند به جای رفتن به پادگان، دو سال را در یکی از تیم های نظامی سپری نمایند. اگرچه این بخش هم با اعتراض نصفه و نیمه عده ای دیگر همراه شده و آن را نوعی تبعیض می دانند؛ ولی به هر روی امکانی است که در اختیار نخبه های ورزشی قرار گرفته است.

ستاره نوظهور والیبال ایران در چالش سربازی

تا پیش از این بیشتر بحث هایی که درباره خدمت سربازی و ورزشکاران مطرح شده، مربوط به بازیکنان فوتبال است. همین فصل گذشته اعزام به خدمت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند جنجال زیادی به پا کرد. پیش ازآن داستان کارت های سرانجام خدمت جعلی هم سروصدای زیادی به راه انداخته بود. این موارد در کنار اعزام تیم های فوتبال به رقابت های بین المللی و البته لژیونرشدن بازیکنان همواره مورد بحث بوده است. آخرین اقدامی که سازمان نظام وظیفه برای حل وفصل مشکل بازیکنان فوتبال انجام داده، این بوده که بازیکنان ملی پوش را تا 30 سالگی از خدمت سربازی معاف کند و به بازیکنان لیگ فزونی هم اجازه دهد تا 28 سالگی بازی نمایند.

مورد تازهی که به تازگی چالش سربازی را دوباره در فضای ورزش ایران مطرح نموده، نه داستان فوتبال، بلکه مربوط به والیبال است. این بار کمپینی در بین ستاره های ورزش ایران به راه افتاده که تقاضا دارند امین ناماعیل نژاد ستاره این روز های والیبال ایران معاف گردد. امین ناماعیل نژاد در همین رقابت های لیگ ملت های والیبال ایران چهره شده است. جوان اول تیمِ بهروز عطایی آن قدر در همین چند بازی درخشیده و در زدن سرویس تبحر نشان داده که مشتریان زیادی از لیگ های معتبر ایتالیا و لهستان دارد. او همچنان در اردوی تیم ملی والیبال ایران مانده تا به همراه این تیم در جمع هشت تیم برتر هم رقابت کند. با وجود مشتریانی که او دارد و آینده روشنی که با توجه به لژیونرشدن در پیش دارد، مشکل سربازی، مانع از خروج او به مقصد لیگ خارجی شده است. ناماعیل نژاد هنوز یک سال دیگر خدمت سربازی دارد و باید آن را سپری کند. اما هم زمان عادل غلامی، ستاره سابق تیم ملی والیبال ایران، کمپینی به راه انداخته و خواسته تا این بازیکن جوان معاف گردد.

عادل غلامی سرعتی زن سابق تیم ملی با انتشار عکسی از ناماعیل نژاد خواستار معافیت این ستاره جوان والیبال ایران شده و نوشته: درمورد این پسر باید گفت اَبَر پدیده والیبال ایران. امیدوارم با درایت آقای داورزنی عزیز موضوع خدمت سربازی ایشون رفع بشه و ایشون رو در باشگاه های بزرگ دنیا ببینیم؛ واقعا کاری که الان امین انجام میده به نظرم جز خدمت به ایران عزیز چیز دیگه ای نیست و فرقی با خدمت سربازی نداره که حتی به نظرم خدمات بیشتری از سربازی هم به این مملکت ارائه می ده. عادل غلامی از بقیه اهالی والیبال و به طور کلی ورزش نیز درخواست نموده که از این پویش حمایت نمایند. در ادامه چهره های سرشناسی مثل شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، جواد کاظمیان، رحمان داودی، علی شفیعی، فرهاد ظریف و چند چهره مهم دیگر خواستار معافیت ناماعیل نژاد از خدمت سربازی شدند که او خودش هم این استوری ها را در صفحه اینستاگرامش بازنشر کرد.

امین ناماعیل نژاد، پشت خط زن تیم ملی ایران، ولی سعی کرد روز های نخست چندان واکنشی به این مورد نداشته باشد. او چندی پیش در حاشیه تمرین ملی پوشان گفت: بعد از چهار بازی هفته سوم که در لهستان انجام دادیم، چند روزی است که اینجا مانده ایم و خدا را شکر می کنم که در این چند روز اردوی خوبی را در لهستان داشتیم. چند جلسه تمرین بدن سازی خوب و تمرین توپی داشتیم تا آماده تر از همواره به مرحله نهایی لیگ ملت ها برویم. ان شاءالله بتوانیم آنجا هم برترین نتیجه را بگیریم و دل مردم را شاد کنیم. خدا را شکر بعد از نتایج خوبی که در این چند هفته از لیگ ملت ها گرفتیم، بچه ها انگیزه خوبی دارند و با جان و دل کوشش می نمایند تا ان شاءالله برویم آنجا و برترین نتیجه را بگیریم. بالاخره هرکسی که پیراهن تیم ملی را می پوشد، در پی این است که برترین عملکرد خود را نشان دهد. من هم مثل بچه ها سعی می کنم برترین عملکرد خودم را داشته باشم که بتوانیم همه با هم پرچم ایران را بالاتر ببریم.

ناماعیل نژاد درمورد کمپینی که برای معافیتش راه افتاده نیز گفت: در این چند هفته همه ورزشکاران، بازیکنان و رفیق های من لطف داشتند؛ اما بالاخره من سرباز این مملکت هستم. یک سال از سربازی من گذشته و یک سال دیگر آن به جای مانده است؛ ولی به خاطر پیشنهاد های خوبی که داشتم، امیدوارم مردم هم حمایت نمایند تا من بتوانم در لیگ های معتبر شرکت کنم و بتوانم نام ایران را بیشتر از قبل به زبان ها بیاورم.

درخواست ها از محمدرضا داورزنی برای گرفتن معافیت ناماعیل نژاد به حدی بود که او مجبور شد به این مورد واکنش نشان دهد. واکنشی که البته چندان امیدوارنماینده نبوده است. محمدرضا داورزنی، در برنامه استادیوم به این سؤال پاسخ داد و تأکید کرد که فقط فرمانده کل قوا یعنی رهبر معظم انقلاب باید این دستور را صادر کند. بعلاوه داورزنی اعلام نمود که رفتن روی سکو در مسابقات قهرمانی دنیا یا المپیک نیز می تواند قضیه ناماعیل نژاد را حل نماید. البته داورزنی تأکید کرد که فدراسیون تمام کوشش خود را برای حل این قضیه انجام خواهد داد.

این چالش تازه در شرایطی انجام شده که در آخرین اقدام خود ناماعیل نژاد در اینستاگرام واکنش نشان داد و نوشت: با سلام خدمت مردم شریف سرزمینم، ایران؛ امیدوارم با نتایجی که تا اینجای رقابت ها با دعای خیر شما کسب کردیم، توانسته باشیم ذره ای هم که شده موجب شادی دل های پرمحبت تان شده باشیم. بعلاوه از تمام عزیزانی که پویشی جهت خدمت مقدس سربازی من راه اندازی کردند تقدیر و تشکر می کنم. ان شاءالله به لطف خدا، دعای خیر شما و حمایت و همکاری مسئولان این موضوع به برترین شکل مدیریت خواهد شد و این فرصت را برای من فراهم خواهد نمود تا بتوانم در بالاترین سطح والیبال دنیا بازی کنم و برای تیم ملی کشورم در مسابقات مختلف افتخار بیافرینم. بدانید که هرکجا که باشیم، دل و قلب مان با شماست و برای ایران و تیم ملی می تپد.

سرباز کوچک شما، امین ناماعیل نژاد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 796

به "ستاره نوظهور والیبال ایران در چالش سربازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره نوظهور والیبال ایران در چالش سربازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید