شورای رقابت: پیش پرداخت خودرو های فروخته شده خودروسازان مشمول تورم نیست

به گزارش وبمستر وبلاگ، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: با توجه به مصوبه 473 شورای رقابت پیش پرداخت خودرو های فروخته شده خودروسازان مشمول تورم نمی گردد، اما این مصوبه مشمول خودرو های عرضه شده در طرح یکپارچه که وزارت صمت متولی فروش آن بوده، نیست.

شورای رقابت: پیش پرداخت خودرو های فروخته شده خودروسازان مشمول تورم نیست

به گزارش فارس، سپهر دادجوی توکلی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش اخیر قیمت خودرو، آیا پیش پرداخت خودرو شامل تورم می گردد یا خیر؟ و آیا پیش پرداخت خودرو های فروخته شده در طرح یکپارچه شامل افزایش قیمت می گردد؟ گفت: امروز مطلبی در فضای مجازی با عنوان پیش پرداخت خودرو شامل تورم نمی گردد منتشر شده که به صورت دقیق عنوان نشده است.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با اشاره به مصوبه 473 شورای رقابت، بیان داشت: در جلسه 473 شورای رقابت اعضای شورا در رابطه با نحوه اقدام خودروسازان در موضوع پیش فروش خودرو به استناد ماده 58 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مقرر کردند که چنانچه مراجع ذیصلاح در رابطه با خودرو های انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت نمایند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت نموده است در این صورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً اجرا شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم به جامانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود. بدیهی است خودرو هایی که قیمت آن مشخص نشده حق پیش فروش نخواهند داشت.

وی در ادامه گفت: اما پیش فروش های اخیر در طرح عرضه یکپارچه خودرو که متولی آن وزارت صمت است از این مصوبه مستثنی است.

دادجوی توکلی بیان داشت: در واقع شورای رقابت برای نحوه پیش فروش خودرو به وسیله وزارت صمت شرایطی مشخص ننموده است و فقط شرایط پیش فروش خودرو برای خودروسازان براساس مصوبه 473 مشخص شده است.

وی گفت: بنابراین اگر خودروسازی قبل از مصوبه افزایش قیمت خودرو، اقدام به پیش فروش نموده باشد اکنون که قیمت ها افزایش یافته است، پیش پرداخت خریدار شامل تورم نمی گردد، اما به جای مانده قیمت خودرو مشمول تورم است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 925

به "شورای رقابت: پیش پرداخت خودرو های فروخته شده خودروسازان مشمول تورم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای رقابت: پیش پرداخت خودرو های فروخته شده خودروسازان مشمول تورم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید