عصرانه ای با لیدر های خبرنگاران

به گزارش وبمستر وبلاگ، لیدر بودن شغل سخت اما دوست داشتنی است. تصور کنید بیشتر روز های آخر هفته مجبور باشید که ساعت 3 یا 4 صبح از خواب بیدار شوید و بعد از آماده کردن کوله تان به سمت میدان ونک بروید و منتظر مسافرانتان باشید تا از راه برسند. این ها تنها بخش خیلی کوچک از وظیفه ای است که لیدر باید انجام دهد.

عصرانه ای با لیدر های خبرنگاران

همواره برای من که به عنوان مسافر در تورها شرکت می کنم، درک موقعیتی که لیدرها در آن قرار می گیرند سخت بود. با اینکه همواره تصویری کلی از وظایف یک لیدر و کارهایی که باید در طول سفر انجام بدهد، داشته ام اما هیچوقت نتوانستم به طور کامل وظایف لیدرها را درک کنم.

بالاخره برای اولین بار فرصتی پیدا کردم که از نزدیک بتوانم با دغدغه های لیدرهای خبرنگاران و همینطور وظایفشان آشنا شوم و برایم جالب بود که بدانم چه طرز تفکری نسبت به سفر و مسافر دارند. تنها گذارندن واحد های آموزشی و خواندن کتاب های مرتبط، برای لیدر شدن کافی نیست. به طور مثال همواره در تورهای گروهی، مسافرانی با شخصیت های متفاوت و با سن و سال های مختلفی شرکت می نمایند که چگونگی برخورد با آن ها در کمتر کتابی نوشته شده است. به همین علت مجموعه خبرنگاران تصمیم گرفته است که با برگزاری جلساتی با عنوان تبادل تجربه که لیدرها در آن ها شرکت می نمایند، از تجاربشان در جهت هرچه بهتر شدن اجرای تورها استفاده کند.

این بار قرار بود چندنفر از لیدر های خوب خبرنگاران در کافه آنسو دور هم جمع شوند و درباره تجارب و نحوه برخوردشان با موقعیت های خاص در تورها، صحبت نمایند. حدود ساعت 5:30 دقیقه بعد از ظهر بود که کم کم لیدرها از راه رسیدند و دور میزی که از قبل برای این جلسه تدارک دیده شده بود، بر روی صندلی هایشان نشستند.

عصرانه ای خوشمزه در انتظار لیدر های عزیز خبرنگاران در کافه آنسو

شروع جلسه با چای خوش طعم

بعد از خوش و بشی محبت آمیز، آقای فاتحی جلسه را با موضوع تبادل تجربه بین لیدرها شروع کردند.

آقای علیرضا حسین زاده از لیدرهای خوبمان، درباره نحوه برخورد خودش با مسافرانش صحبت کرد.

آقای دانایی یکی از برترین لیدرهای خبرنگاران از خاطرات جالبی که برایش در سفرهایش رخ داده، تعریف کرد.

رسول فرمانی هم از تجربیاتش و بعلاوه نحوه مدیریت سفرهایش گفت.

در لحظات آخر جلسه و بعد از جمع بندی مباحث مطرح شده، آقای دانایی فرد درباره لیدر بودن و مهم تر از آن لیدر ماندن صحبت کرد: تا زمانیکه بتوانم راه بروم، لیدر خواهم بود. لیدر بودن باعث می گردد که احساس کنم زنده ام. ارتباط با آدم ها را دوست دارم. به طور کلی همه را دوست دارم حتی آن هایی که ممکن است از من خوششان نیاید. باید عاشق لیدری بود وگرنه نمی توان در این شغل دوام آورد.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 829

به "عصرانه ای با لیدر های خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصرانه ای با لیدر های خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید