همه چیز درباره گازی که شهردار تهران و رییس شورای شهر تکذیبش می نمایند

به گزارش وبمستر وبلاگ، گاز متان ، این روزها این گاز که ناسا ادعا نموده بر فراز تهران توده ای از آن وجود دارد خبرساز شده است اما شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران تکذیبش می نمایند. اما این گاز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همه چیز درباره گازی که شهردار تهران و رییس شورای شهر تکذیبش می نمایند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، منابع جایگزین انرژی به امید برآوردن نیازهای انرژی به روشی سازگارتر با محیط زیست، از جمله انرژی خورشیدی، بادی، و برق آبی با موفقیت بیشتر در چند سال گذشته، بهبود یافته اند. علی رغم پیشرفت های بزرگ، آنها همچنان از مقدار مصرف ما از منابع سوخت فسیلی عقب تر هستند، جایی که شواهد زیادی وجود دارد که به تأثیر مخرب آنها بر محیط زیست از گرم شدن کره زمین تا زیستگاهی که از حیات پشتیبانی می نماید اشاره می نماید.

بیشتر بخوانید:

این رویداد هسته ای دانشمندان ژاپنی کره زمین را با خاک یکسان خواهد نمود!

با این حقه ها خانه شما همواره بوی عطر می دهد!

پیشرفت های اخیر که به وسیله چندین کشور با مهار متان صورت گرفته است، آن را به منبع انرژی امیدوارنماینده ای تبدیل نموده است که می تواند از دیگر منابع انرژی سوخت فسیلی پیشی بگیرد. به عنوان جایگزین تمیزتری برای نفت و زغال سنگ در نظر گرفته می گردد، از نظر کربن غنی تر است و به وفور در طبیعت یافت می گردد. با این حال، متان به عنوان یک گاز گلخانه ای قوی تر از دی اکسید کربن در نظر گرفته می گردد و ذخیره و مدیریت آن باید دقیق باشد چراکه می تواند خطرناک باشد.

ذخیره و استفاده از متان می تواند مشکل باشد و مسائل بالقوه ای ایجاد کند که ممکن است مسئله گرمایش دنیای را که امروزه با آن روبرو هستیم تشدید کند. بسیار قابل اشتعال است که در شرایط ایده آل خطر احتراق را افزایش می دهد. علاوه بر این، متان در مقایسه با دی اکسید کربن 20 تا 30 برابر به عنوان گاز گلخانه ای قوی تر است. بنابراین، با افزایش قریب الوقوع دما در سراسر دنیا، تصور سناریویی که هیدرات های منجمد دائمی و متان آغاز به ذوب شدن نمایند و تریلیون ها متر مکعب متان را در جو آزاد نمایند و در نتیجه گرمایش دنیای را تسریع نمایند، چندان سخت نیست.

منبع دیگر متان حاصل از کشاورزی و نشخوارنمایندگان نیز درک این موضوع را سخت می نماید که چگونه می توان این منابع را زمانی که تقاضا برای گوشت و محصولات به این زودی کاهش نمی یابد، محدود کرد. محل های دفن زباله در کشورهای در حال توسعه به طور کامل مجهز نیستند تا بتوانند متان فراوری شده در حضور متانوژن ها را در خود جای دهند. همراه با کمبود منابع فعلی برای جمع آوری متان به روشی مطمئن و توانایی آن در به دام انداختن گرما در جو زمین، کار با متان را بسیار سختتر و به طور بالقوه غیرقابل تحمل و خطرناک می نماید.

لازم به ذکر است که سطوح بالای متان می تواند مقدار اکسیژن تنفس شده از هوا را کاهش دهد. این می تواند منجر به تغییرات خلقی، اختلال در گفتار، مسائل بینایی، از دست دادن حافظه، حالت تهوع، استفراغ، گرگرفتگی صورت و سردرد گردد. در موارد شدید، ممکن است تغییراتی در تنفس و ضربان قلب، مسائل تعادل، بی حسی و بی هوشی ایجاد گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 859

به "همه چیز درباره گازی که شهردار تهران و رییس شورای شهر تکذیبش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره گازی که شهردار تهران و رییس شورای شهر تکذیبش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید