وزیر بهداشت: بستر برای ساخت واکسن های نو در کشور فراهم است، 87 درصد جمعیت کشور حداقل یک دز واکسن دریافت نموده اند

به گزارش وبمستر وبلاگ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به سرعت عمل محققان کشورمان در تامین تجهیزات و فراوری واکسن کرونا اظهار داشت که بستر برای ساخت واکسن های تازه در کشور فراهم است و طبق آنالیز های علمی، واکسن کوو برکت از کم عارضه ترین واکسن های کرونا در دنیا است .

وزیر بهداشت: بستر برای ساخت واکسن های نو در کشور فراهم است، 87 درصد جمعیت کشور حداقل یک دز واکسن دریافت نموده اند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک دارویی برکت و کارخانه فراوری واکسن کرونا وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ به خبرنگاران گفت: امروز گروه دارویی برکت آخرین فناوری روز دنیا را در زمینه فراوری دارو و واکسن در کشور از جمله شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ فراهم نموده که اقدامی بی بدیل است.

وی ادامه داد: جوانان دانشمند کشورمان امکاناتی در مجموعه برکت ایجاد نموده اند که موجب قوت قلب برای مردم است زیرا ما در شرایط تحریم و تهدید قرار داریم و تامین این امکانات موجب شده تا ما بتوانیم برای هر شرایطی خودکفا باشیم .

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری این نکته که اکنون 97 درصد داروهای مورد احتیاج کشور در داخل تامین می گردد، گفت : سه درصد داروها مربوط به بیماری های خاص بوده و وارداتی است .

عین اللهی اضافه کرد: کوشش ها بر این است تا توسعه تجهیزات از جمله کارهای زیربنایی برکت ، زمینه برای تامین 100 درصدی داروها در داخل انجام گردد.

وی با کم نظیر توصیف کردن مجموعه امکات و مراکز فراوری دارو شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ گفت : این مجموعه با جذب شرکت های تازه در کوشش برای تامین داروهای مورد احتیاج کشور است.

87 درصد جمعیت کشور حداقل یک دز واکسن دریافت نموده اند

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه تا به امروز 115 میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است ، گفت : در این مدت 87 درصد جمعیت هدف حداقل یک دز واکسن و 76 درصد 2 دز واکسن دریافت نموده اند ضمن آنکه نوبت سوم واکسیناسیون نیز در حال اجرا است.

عین اللهی گفت: امروزه این امکانات در کشور فراهم شده که هر سویه تازه کرونا در دنیا شیوع پیدا کند ، زمینه برای ساخت واکسن آن در ایران داریم .

وی با بیان اینکه عدم توزیع مساوی واکسن سبب شیوع سویه تازه کرونا اومیکرون در دنیا شده است ، گفت : این ویروس از سرعت بالای انتشار برخوردار است .

مردم پروتکل ها را جدی بگیرند

وزیر بهداشت و درمان با تاکید بر انجام واکسیناسیون در کشور به وسیله مردم گفت : انتظار می رود مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات مانع توسعه اومیکرون در کشور شوند.

وی تاکید نمود که انجام دز سوم واکسن کرونا 70 تا 80 درصد از ابتلا به اومیکرون جلوگیری می نماید.

وزیربهداشت و درمان در سفر یک روزه خود به استان البرز از بخش های مختلف شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ بازدید کرد.

این شهرک دارای 57 شرکت داروسازی فعال است .

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 701

به "وزیر بهداشت: بستر برای ساخت واکسن های نو در کشور فراهم است، 87 درصد جمعیت کشور حداقل یک دز واکسن دریافت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: بستر برای ساخت واکسن های نو در کشور فراهم است، 87 درصد جمعیت کشور حداقل یک دز واکسن دریافت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید