پومیس یا سنگ پا

به گزارش وبمستر وبلاگ، پومیس، سنگ آتشفشانی جامد و متخلخلی است که در زمینه های مختلف طیف گسترده ای از کاربری را داراست. جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

پومیس یا سنگ پا

نویسنده: حمید وثیق زاده

منبع:راسخون

پومیس، سنگ آتشفشانی جامد و متخلخلی است که در زمینه های مختلف طیف گسترده ای از کاربری را داراست. جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

گدازه هایی که به طور همزمان تحت فشار زیادی قرار می گیرند و به سرعت خنک می شوند، حبابهایی را تشکیل می دهند که در فضای اطراف خود مسدود شده و ماهیتی متخلخل را به سنگ پا می بخشند. این سنگ عمدتاً به علت تخلخل و ماهیت سبک وزن بود بسیارش، دارای مصارف گوناگونی است. و اکثراً به نام ابزاری جهت صافکاری و صیقل دادن اجسام بکار می رود. این سنگ در اشکال و مقدار های مختلفی در دسترس می باشد، و هم با دسته ای عرضه می گردد که کار کردن با آن را آسان می سازد.

موارد استفاده

لایه برداری

این سنگ معمولاً در سالن های زیبایی جهت لایه برداری پوست مورد استفاده قرار می گیرد. سطح سخت و خشن سنگ کمک می کند تا لایه مرده پوست که عامل به وجود آمدن جوش و رنگ تیره پوست است، تراشیده گردد. سوراخ های موجود، کثیفی ها و بقایای پوست را جمع کرده و به آن بافتی صاف می بخشند. به منظور لایه برداری پوست، حتماً در پی سنگهای نرم و صاف موجود در قسمت آرایشی یا زیبایی باشید. برخی از انواع آن ممکن است جهت استفاده بر روی پوست حساس بیش از حد ناهموار و خشن باشند، و از این رو می توان از آنها در مناطقی که نیاز به لایه برداری سنگین دارند، استفاده کرد. بسکمک از کرم ها و یا مواد پاک کننده حاوی پومیس خرد شده هستند که به صورت لایه بردار ملایم بر روی پوست حساس عمل می کنند.

پدیکور و مانیکور

این سنگ برای انجام مانیکور و پدیکور یک ضرورت به تعداد میرود و کمک می کند تا پوست سست شده و پوست مرده برداشته گردد. استفاده مؤثر از آن می تواند موجب نرمی دستان و طراوت و جوان سازی پاهای شما گردد. در کنار درمان خشکی و ترک پا، این سنگ همچنین به از بین بردن سطوح خشن مانند میخچه و پینه کمک می کند. هنگامی که به این سطوح ساییده گردد، تکه های زبر و خشن پوست مرده به علت اصطکاک از میان برداشته می شوند، در نتیجه لایه های درونی که نرم و صاف است نمایان می شوند.

رفع موهای زائد

استفاده از پومیس جهت رفع موهای زائد به زمان یونان و روم باستان بر می گردد. مالش سریع آن به صورت حرکات دایره ای به رهایی از موی روی پوست کمک می کند. این روش زمان بر است و چنانچه این سنگ را با شدت زیادی بر روی پوست بسایید، امکان دارد که به پوست صدمه وارد کند. با این حال، به طور مؤثری مو و سلولهای مرده را از بین می برد و پوست شما را نرم تر و صاف تر می سازد.

سرویس های بهداشتی

استفاده منظم از آن می تواند به شما در از بین بردن لکه های زنگار نامطبوع که ظاهری ناخوشایند به دستشویی می دهند، کمک کند. هرگونه تفاله یا فاضلاب ته نشین شده با استفاده از یک پومیس می تواند به آسانی زدوده و پاک گردد. حلقه سرسخت توالت در یک چشم بهم زدن ناپدید می گردد و کاسه دستشویی را چنان برق می اندازد که انگار نو و تازه خریداری شده است.

سایر کاربردها

این سنگ ها، متخلخل و پر منفذ هستند و می توانند آب و صابون را در خود نگه دارند. علاوه بر این، وزن آنها سبک بوده و دارای سطح سمباده ای هستند که به آنها امکان می دهد برای تمیزکاریهای خانگی مورد استفاده قرار گیرند. استفاده دیگر آن، برای شلوارهای جین سنگ شور می باشد. تکه هایی از پومیس را در ماشینهای لباسشویی بزرگ به همراه شلوارهای جین اضافه می کنند. این سنگها باعث ساییدگی و پارگی شلوار جین در طول این فرایند می شوند، و به این ترتیب ظاهری مستعمل و مندرس به شلوار جین می بخشند. در نهایت پومیس پودر شده را در برخی خمیر دندان ها به نام یک ساینده ملایم استفاده می کنند. همچنین در جلا دهنده ها، پاک کن، پاک کننده های دستی مخصوص کارهای سنگین، و اسکراب ها مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، سنگ هایی که در پاک کننده ها مورد استفاده قرار می گیرند، زبرتر هستند و با آنهایی که برای مراقبت از پوست استفاده می شوند، یکسان نمی باشند. بنابراین حتماً سنگ پایی را خریداری کنید که مناسب هدفی باشد که می خواهید از آن استفاده کنید.

راهنمایی در مورد تمیز کردن این سنگ

سنگ پا دارای سوراخ های بسیار زیادی است و هر زمان که از آن استفاده می کنید، کثیفی و باقیمانده اجسام (نظیر خار و خاشاک - پوست مرده) در آن گیر می کند. گرفتگی منافذ با این مواد باقیمانده، می تواند اثربخشی آن را کمتر کند. از این رو، پس از هر بار مصرف، تمیز کردن آن دارای اهمیت است. فقط آب و صابون را به درون آن اسپری کرده و سپس با مقدار زیادی آب تمیز به خوبی آبکشی نمایید تا کثیفی از میان برداشته گردد. همچنین می توانید به آرامی آن را با یک برس ساییده تا مواد باقیمانده مقاوم از آن پاک گردد. اگر هنوز هم دیدید تمیز نشده، می توانید آن را با کمی مواد سفید کننده بجوشانید.

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 518

به "پومیس یا سنگ پا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پومیس یا سنگ پا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید