گرد و غبار غلیظ در جهت تهران!

به گزارش وبمستر وبلاگ، کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید تا خیلی شدید در منطقه ها جنوبی و غربی استان تهران اطلاع داد. توده گرد و غبار غلیظ که هم اکنون بعضی از منطقه ها غربی استان تهران را فراگرفته است، احتمالاً تا ساعتی دیگر وارد مرکز می گردد.

گرد و غبار غلیظ در جهت تهران!

به گزارش خبرنگاران؛ سنجش اندازه آلایندگی گرد و غبار وارد شده در تهران به علت هک سامانه های شهرداری تهران در سایت شرکت کنترل کیفیت هوا امکان پذیر نیست.

خبرگزاری تسنیم نوشته است بر اساس تصاویر و فیلم هایی که امروز منتشر شده از دقایقی پیش توده گرد و غبار غلیظی، منطقه ها غربی استان تهران همانند چهاردانگه را فراگرفته و انتظار می رود که این توده گرد و غبار تا ساعتی بعد تهران را نیز فراگیرد.

سازمان هواشناسی نیز در اطلاعیه روز گذشته خود ضمن هشدار سطح زرد، برای امروز و فردا، رگبار باران و رعد و برق به طور محلی، وزش باد شدید موقت، در منطقه ها مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال بارش تگرگ را پیش بینی نموده بود.

امروز استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، قزوین، البرز، قم، تهران و ارتفاعات در استانهای مازندران، گیلان، غرب گلستان و نیمه شمالی سمنان و فردا استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان متأثر از رخدادهای مذکور خواهد بود.

سرعت وزش تند باد در تهران به 80 کیلومتر در ساعت رسید

بعلاوه مدیر کل پیش بینی و مخاطرات سازمان هواشناسی گفته است: هم اکنون در تهران شاهد وزش باد شدید هستیم که سرعت وزش باد به 80 کیلومتر در ساعت رسیده است.

صادق ضیائیان گفت: طبق آنالیز های انجام شده سرعت وزش باد در تهران به 80 کیلومتر در ساعت می رسد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و مخاطرات سازمان هواشناسی کشور پیش از این هشدار های را در رابطه با افزایش سرعت وزش باد و طوفان در تهران و البرز صادر نموده بودیم که این شرایط تا دوسه روز آینده در تهران ادامه خواهد داشت.

ویدیویی از آغاز تندباد در غرب تهران که باعث کاهش دید شد

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران نیز درگفت و گو با ایسنا اعلام نموده است در ناحیه غرب تهران وزش باد شدید و خیلی شدید مورد انتظار است که این وزش باد شدید می تواند به صورت طوفان لحظه ای باشد و خیزش گرد و خاک شدید را نیز به همراه دارد.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران تاکید نمود: این مخاطره جوی خیزش گرد و خاک شدید و کاهش دید قابل ملاحظه، گرد و خاک محلی را در پی دارد و در بعضی نقاط تهران نیز رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

منشأ گرد و غبار امروز مرکز از سمت استان البرز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران درباره منشا این پدیده به ایرنا گفته است: پدیده گرد و غبار از سمت استان البرز وارد تهران شده و ارتباطی به کشورهای همسایه ندارد و چون منشا کاملا محلی است شرایط کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار نخواهد گرفت.

به گفته وی، در صورت تغییر شرایط حتما کمیته اضطرار آلودگی هوا در محل استانداری تهران تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 784

به "گرد و غبار غلیظ در جهت تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرد و غبار غلیظ در جهت تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید