یک ماه نورد همه کاره، جدیدترین پروژه ناسا ، چه زمانی انسان به ماه سفر می نماید؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، ناسا در حال برنامه ریزی ساخت وسیله نقلیه جدیدی برای تردد روی ماه است و ظاهرا منبع الهامش، مریخ نوردها هستند. فضانوردان ماموریت آرتمیس از این ماه نوردها برای جابه جایی روی ماه استفاده خواهند کرد.

یک ماه نورد همه کاره، جدیدترین پروژه ناسا ، چه زمانی انسان به ماه سفر می نماید؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپیس، ناسا در نظر دارد وسیله نقلیه تازهی برای تردد روی سطح ماه بسازد که نه تنها از پس انتقال خدمه روی سطح ماه بربیاید، بلکه بتواند به صورت نیمه خودمختار آزمایش هایی انجام دهد. در واقع بتواند عملکردی مشابه مریخ نوردهای کنجکاوی یا استقامت روی مریخ داشته باشد. به این صورت که نمونه جمع آوری کند و با یاری اپراتورها، آن ها را آنالیز کند.

ناسا از شرکت های خصوصی خواسته است تا 10 جولای پیشنهادهای خود را برای این ماه نورد که قرار است در ماموریت های بعدی آرتمیس مورد استفاده قرار بگیرد، ارائه نمایند. ناسا می خواهد این ماه نورد قابلیت عملکرد مستقل داشته باشد و بنابراین این وسیله نقلیه باید به مجموعه ای از ابزارهای علمی، بازوی روباتیک و ابزارهای اکتشافی مجهز باشد.

ناسا در ماموریت آرتمیس 1 در نوامبر 2022 کپسول بدون خدمه اوریون را به مدار ماه پرتاب کرد و در آرتمیس 2 میخواهد ماموریت مشابهی این بار با حضور فضانوردان در سال 2024 به انجام رساند.

ماموریت آرتمیس 3، اولین فرود روی ماه در این سلسله ماموریت های آرتمیس است و برای اواخر سال 2025 برنامه ریزی شده است. با این حال ماه نورد مورد نظر، بخشی از این ماموریت ها نخواهد بود. انتظار می رود از این وسیله نقلیه برای حرکت روی سطح ماه، در ماموریت آرتمیس 5 در سال 2029 استفاده گردد.

با این وسیله نقلیه ناسا امیدوار است بتواند منابع سطح ماه را به طور موثرتری جست وجو کند. ماموریت های آرتمیس سرنشین دار ناسا، قطب جنوب ماه را به علت در دسترس بودن منابع آن، از جمله یخ آب فراوان، هدف قرار می دهند که می تواند برای ایجاد طیف وسیعی از نیازها از آب آشامیدنی تا سوخت موشک، مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

  • 7 مکان گردشگری در مریخ! | سیاره ای با تضادهای وسیع

استفاده از منابع محلی برای افزایش منابع در ماموریت های بین سیاره ای، آنچه به عنوان استفاده از منابع در-محل (ISRU) شناخته می گردد، یک جزء حیاتی برای ماموریت های فضایی طولانی مدت است.

این وسیله نقلیه ماه نورد، برای بقا در محیط خشن قطب جنوبی ماه باید تحت شرایط محیطی و نوسانات شدید دما کار و حرکت کند و در دوره های طولانی تاریکی که در طی آن پنل های خورشیدی آن بی استفاده می شوند، انرژی خود را حفظ کند. ماه نورد تازه باید بتواند منطقه ها بالقوه غنی از منابع را آنالیز و برای یافتن زیستگاه های آینده در ماه، دانشمندان را هدایت کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 949

به "یک ماه نورد همه کاره، جدیدترین پروژه ناسا ، چه زمانی انسان به ماه سفر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ماه نورد همه کاره، جدیدترین پروژه ناسا ، چه زمانی انسان به ماه سفر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید