تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح و سالم

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با انتخاب یک رژیم غذایی صحیح و سالم می توان سبب تقویت حافظه شد.

تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح و سالم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

نسرین علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: اجزا خاصی از سبزیجات، میوه ها، غلات و انواعی از ماهی ها می توانند خطر از دست دادن حافظه را در سنین بالا کاهش دهند.

وی اضافه نمود: تخم مرغ، انواع توت ها، ماهی، قهوه و چقندر از جمله مواد غذایی موثر در بهبود عملکرد حافظه و مغز است.

علیزاده زرده تخم مرغ را منبع غنی از کولین خواند و گفت: این ماده یک نوع ماده مغذی از خانواده ویتامین B است و تحقیقات نشان می دهد افرادی که از مواد غذایی حاوی کولین بیشتر مصرف می نمایند امتیازات بالاتری را در آزمون های حافظه کلامی و بصری دریافت می نمایند.

وی ادامه داد: کولین در کاهش سطح میزان خونی که می تواند باعث بیماری های قلبی، سرطان و زوال عقلی گردد مفید است پس همیشه سعی کنید که تخم مرغ را بیشتر در وعده صبحانه خود جای دهید.

علیزاده اظهارکرد: توت ها با داشتن آنتوسیانین ها، فیتوکمیکال های قدرتمندی در زمینه تقویت حافظه به شمار می آیند پس می توان با مصرف تمشک، زغال اخته، توت فرنگی همراه با ماست و یا غلات و یا نان های شیرینی باعث تقویت عملکرد مغز شد.

وی تقویت میزان حافظه را از خواص مهم اسیدچرب امگا 3 دانست و گفت: اسیدچرب امگا 3 در نوع خاصی از ماهیان مانند ماهیان آزاد، ساردین و یا شاه ماهی وجود دارد و خوردن این نوع از ماهی ها در یک روز از هفته نقش بسیار مهمی در جوان نگه داشتن فکر و حافظه دارند.

علیزاده درخصوص تاثیر قهوه بر عمکلرد حافظه گفت: محققان دریافتند مصرف قهوه به دلیل داشتن کافئین نقش بسیار مهمی در بهبود مهارت های حافظه، زمان واکنش و عملکرد نورون ها دارد.

وی با بیان این که نیترات طبیعی موجود در چغندر باعث بهبود تمرکز می گردد، اضافه نمود: همانطور که افزایش سن باعث کاهش جریان خون می گردد، می تواند باعث کاهش سطح توانایی مغز گردد اما تحقیقات نشان می دهند نیترات می تواند باعث گشاد شدن عروق خونی و بهبود جریان خون در مغز و همچنین باعث بهبود عملکرد مغز می شوند.

علیزاده گفت: از دست دادن میزان کمی از آب بدن می تواند باعث کاهش انرژی ذهن و اختلال در عملکرد مغز گردد بنابراین هر فرد بایستی در طول روز حداقل چهار لیتر حدود 8 لیوان آب مصرف کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 384

به "تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح و سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح و سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید