رشد مجدد و طبیعی موهای کم پشت شده

به گزارش وبمستر وبلاگ، از دست دادن شکوه و جلالی که روزی صاحب آن بودید، یک ضربه روحی به شمار میرود، ضربه روحی شدیدی است که از حد تصور شما خارج است. اکثریت افراد ممکن است کنجکاو باشند که بدانند آیا رشد مجدد مو امکان پذیر

رشد مجدد و طبیعی موهای کم پشت شده

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

از دست دادن شکوه و جلالی که روزی صاحب آن بودید، یک ضربه روحی به شمار میرود، ضربه روحی شدیدی است که از حد تصور شما خارج است. بیشتریت افراد ممکن است کنجکاو باشند که بدانند آیا رشد مجدد مو امکان پذیر است یا خیر. به قدر کافی گفته شده است که نبایستی تمام تقصیرات را به گردن ژن ها انداخت. بایستی تصدیق کرد که عواملی، مانند در پیش گرفتن یک شیوه زندگی ناسالم و پر استرس هم در این امر دخیلند.

کچلی بخاطر نوعی مدل یا استایل ممکن است به اسم مد روز در نظر گرفته شود، اما نه زمانی که دچار ریزش مو باشید. عموم مردم بر این باورند که تراشیدن موهای سر ممکن است موجب ضخیم شدن تارهای مو شود. با این حال، بر خلاف آن، تحقیقات نشان می دهند که این عمل پرپشتی بهتری را به همراه نخواهد داشت! اگر راستش را بخواهید، اجازه دهید باورها در حد باور باقی بمانند!

هر چند از دست دادن مو یک شرایط جانی و تهدید نماینده حیات نیست، اما فکر از دست دادن موهای عزیزتان، ممکن است موجب شود دچار سرگیجه شوید. مو امتیازی است که به زیبایی فرد یاری می کند. از دست دادن دارایی یا امتیاز، مانند این مورد، ممکن است منجر به مسائل نگران نماینده ای مانند پایین آمدن اعتماد بنفس شود. ریزش مو، عارضه ای که اغلب مردان را درگیر خود می سازد، یکی از ناراحتی ها و شِکوِه های متداول زنان هم به شمار میرود.

شاید کنجکاو باشید که بدانید، چگونه خط مویتان (در پیشانی) به طور آزار دهنده ای در حال پس روی است. هدف بدون دفاع برای مقصر قلمداد کردن آن می تواند ویژگی ارثیِ اجدادی یعنی ژن هایی باشند که انسانها با خود همراه دارند. علاوه بر این، علاقه بیش از حد به استفاده از محصولات مو، مانند شامپو، ماسک، رنگ مو، دستگاه فرِ مو، و اتوی مو به یکی از قاعده های باور نکردنی برای از بین بردن زیبایی طبیعی تبدیل شده اند. با این وجود، اگر شما هم موهای خود را در معرض چنین حرارت هایی قرار داده اید، کمی فکر نموده و قول بدهید که این رویه را تغییر دهید.

آیا رشد مجدد مو امکان پذیر است؟

بله، چندین روش مؤثر وجود دارد که می توان جهت به دست آوردن مجدد شکوه از دست رفته بکار برد. برخی از این روش ها شامل درمان با لیزر، پیوند مو، داروهای خوراکی، و معجون موضعی می شوند. این روش ها، شیوه های مؤثری در نظر گرفته می شوند؛ اما با وجود آنکه که گران می باشند، با خود عوارض جانبی خاصی به همراه می آورند. از اینرو، بهتر است به درمان های طبیعی جهت رشد مجدد مو متوسل شویم. اگر دچار ریزش شدید مو هستید، آنقدر زیاد که متوجه ریزش آن زیر دوش، در برس موی خود، و یا روی بالش شده اید، بایستی با یک متخصص پوست مورد تأیید مشورت نمایید. ایشان علت آن را تشخیص داده و نسخه درمانی خود را برای شما تجویز می کند. این کار بسیار مهم است، به این علت که موهای کم پشت ممکن است نشان دهنده مسائل زمینه ای مربوط به سلامت مانند کم کاری تیروئید یا عدم تعادل هورمونی باشد. با این حال، اگر علت آن به علت عوامل دیگری مانند داشتن استرس، رژیم غذایی اشتباه، و مراقبت نامناسب از مو باشد، زمان آن رسیده که مشکل را در نطفه خفه کنید.

موی شما قدردانِ ...

ویتامین A

ویتامین A علاوه بر این که مدعی داشتن مواد مغذی است، بعلاوه به جهت بالا بردن رشد مو شناخته شده است. تخم مرغ، کلم پیچ، پرتقال، هویج، و سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین A به قدر و اندازه خوب هستند.

ویتامین B

تخم مرغ، هویج، غذاهای دریایی، و محصولات لبنی، حاوی مقادیر زیادی ویتامین B می باشند. معروف است که این ویتامین فولیکول های مو را فعال نموده و سلامت موهای شما را دوباره به آن برمی گرداند. بعلاوه با یاری به گردش چربی پوست سر، از مو در مقابل شوره سر و تجمع به جامانده حاصله که موجب ریزش مو می شود، محافظت می کند. مکمل های ویتامین B کامپلکس، می توانند به پوست سر شما جهت احیاء ریشه و کنترل ریزش مو یاری نمایند.

ویتامین C

ویتامین Cکه یک احتیاج مهم برای موهای سالم به تعداد می رود، در مرکبات و فلفل قرمز به فراوانی وجود دارد. سبزیجاتی، مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی منابع بسیار خوبی از ویتامین C ضروری جهت تقویت فولیکول های مو و محتوای کلاژن می باشند، ویتامینی که به جهت تغذیه نمایندگی مو از ریشه تا نوک شناخته شده است.

ویتامین E

اگر دچار کمبود ویتامین Eشوید، ماده مغذی مهمی را از دست خواهید دارد ماده مغذی ای که به جهت تحریک فولیکول های مو و تسهیل چرخه گردش خون فعال شناخته شده است. هنگامی که گردش خون با ویتامین E تنظیم شود، موهای شما فرصتی برای رشد مجدد همراه با سلامتی خواهند یافت. مواد غذایی که سرشار از این ویتامین می باشند، بادام، گردو، غلات، حبوبات، و روغن ذرت را شامل می شوند.

ید

شربت یا معجونی از آن تهیه کنید بدین صورت که یک قطره از ید را در یک لیوان آب ریخته و با دقت مصرف کنید، معروف است که این معجون درخشندگی و شکوه را به موهای شما باز می گرداند. با این حال مطمئن شوید که اندازه یدی که در لیوان آب مخلوط می کنید تنها یک قطره باشد ـ نه کمتر و نه بیشتر. علاوه بر رشد مو، ید یک ماده قوی به منظور بهبود کیفیت موهای شما در ارتباط با درخشش، نرمی و بافت آن می باشد.

آهن

یکی دیگر از اجزاء ضروری در احیاء و بازسازی گیسوان شما، محتوای آهن در بدنتان است. آهن به جهت تنظیم رشد سلول و تکثیر پس از آن شناخته شده است، کمبود آن در بدن ممکن است منجر به ریزش مو شود. ماهی، گوشت بدون چربی، سبزی، توفو، عدس، آلو تازه و خشکبار حاوی آهن می باشند. مصرف آهن به اندازه مناسب، فولیکول مو را فعال نموده و به رشد مجدد مو یاری می کند. جای تعجب نیست که مصرف آنها نه تنها به وسیله برخی متخصصان پوست در سراسر دنیا توصیه می شود، بلکه مادران و مادربزرگها هم به فوائد این مواد غذایی اعتقاد دارند. اگر قصد دارید از مکمل های آهن بهره ببرید، خودسرانه عمل نکنید؛ جویا شدن از نظر یک متخصص ضرورت دارد به این علت که مصرف بیش از حد آن عوارض نامطلوبی را به همراه خواهد داشت.

موهای شما شاکی از ...

الکل

چند مرتبه عزیزانمان در خصوص عادات نوشیدن های مرگبار به ما هشدار داده اند؟ علاوه بر آنکه این کار بحران هایی برای سلامتی به وجود می آورد، موهای شما هم در این سودا آسیب می بینند. به خاطر داشته باشید: هنگامی که موضوع سلامت و حفظ موهای شما در میان است، بایستی عادات بد خود را ترک کنید.

کمبود رطوبت

اگر ساقه مو خشک و خشن شده است، بدانید که رطوبت کافی به آن نمی رسد. یک علت محکم برای آنکه چرا خشکی و کمبود رطوبت موهایتان را قربانی می سازد، می تواند سهل انگاری شما در آب رسانی به سیستم بدنتان باشد. هر روز بیش از 8 لیوان آب بنوشید. از نظر بیشتر خوانندگان، تماشا این عبارت، مسئله ای نیست که دید آنها را باز کند و برایشان آموزنده باشد. این تنها یک پند و مثل است که توصیه زیادی به آن می شود. اما احتمال پیروی از آن تقریباً صفر است!

محرومیت از خواب

چنانچه می خواهید شکوه شما به آنجایی که باید باشد، برشود، خواب بسیار ضروری است. اگر استرس فکر شما را درگیر ساخته، به یک محفل خنده و شادی بپیوندید، و یا در یک باشگاه ثبت نام کنید، به این علت که داشتن استرس موجب بی خوابی در شب شده و در نتیجه موجب ریزش مو می شود. چنانچه عامل استرس زا ادامه یابد، تقریباً باز گرداندن و معکوس ساختن تأثیر مخربی که بر روی رشد موهای شما می گذارد، غیر ممکن خواهد بود. ضروری است بدانید که موی شما سنسور و حسگر فعالی دارد که تغییرات در حال وقوع در بدنتان را متوجه می شود. موی شما هیچ رهگشایی برای این تغییر نداشته و احتمالاً پذیرای این نوسانات نمی باشد. به خاطر داشته باشید: در بیشتر موارد وجود یک آشفتگی در درون، موی شما را از درون و بعلاوه از بیرون شوکه می سازد. علاوه بر این، اگر دچار کسر خواب شوید، هیچ طلسم و معجونی و یا ماده مغذی ای عمل نخواهد کرد.

سیگار کشیدن

کشیدن سیگار برای سلامتی مضر است، سیگار بر روی سلامت پوست سر تأثیر گذاشته و بعلاوه گردش خون را مختل ساخته و از رشد مو جلوگیری می کند. معامله موی خود بخاطر یک سیگار ... ایده خوبی نیست، یا شاید هم باشد؟ خوب بایستی گفت که انتخاب های زیادی برای تباه ساختن خود برای همواره دارید!

پنج تقویت نماینده

ماسک احیا نماینده تخم مرغ

این ماسک تخم مرغ، کمی کثیف کاری و دردسر دارد، با این حال، نتایجی که از آن عایدتان می شود ارزش کمی ناراحتی را خواهد داشت. برای آغاز، سفیده و زرده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. سفیده را دور انداخته و تنها زرده را حفظ کنید. یک قاشق غذاخوری آب، عسل، و روغن کرچک را ـ همگی به یک اندازه ـ به آن افزوده و این مخلوط را از ریشه تا طول ساقه مو بمالید. جهت کسب برترین نتایج، یک کلاه پلاستیکی یا کلاه مخصوص دوش را پس از زدن این ماسک به مو، سر کنید. گفته می شود که به علت عایق سطحی ایجاد شده به وسیله این کلاه، تغذیه مو بهتر صورت می گیرد. این ماسک را به مدت 30 دقیقه به حال خود رها کنید. سپس با یک محلول شستشوی ضعیف آن را بشویید.

نکته: به آرامی موهای خود را بشویید. خشن و درهم و برهم شدن موهایتان بخشی از این فرایند می باشد. صبور باشید و موی خود را با شانه ا با دندانه های باز شانه کنید و از نوک آغاز نموده و به تدریج به سمت ریشه پیش بروید.

ماسک محرک رشد رزماری

دو فنجان آب حاوی 3 قاشق غذاخوری رزماری خشک را بجوشانید. به محض آنکه مخلوط به جوش آمد، شعله را کم کنید و اجازه دهید تا زمانی که ترکیب به نصف اندازه اولیه خود برسد، جوش خورد. آنگاه اجازه دهید سرد شده و پس از آن مخلوط را صاف کنید. اکنون، میزان مساوی فلفل سیاه و دانه لیمو را برداشته و آنها را با هم آسیاب کنید. این پودر را به مخلوط رزماری افزوده تا خمیری نرم بدست آورید. جهت مبارزه با شوره سر و پوسته پوسته شدن های متعاقب آن، می توانید 2 قاشق غذاخوری ماست به آن بیافزایید. آنها را آمیخته و مخلوط را با تقسیم موهای خود به لایه هایی، روی آن بمالید. آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه به حال خود رها نموده و سپس با آب ولرم بشویید. چنانچه احساس می کنید فلفل قوی است، موی خود را پیش از زمان معین شده بشویید.

ماسک شنبلیله، فعال نماینده ریشه

دانه های شنبلیله را آسیاب نموده تا پودر نرمی حاصل گردد. یک تخم مرغ را شکسته و آن را با پودر ترکیب نموده تا خمیری از آن حاصل گردد. 2 قاشق چای خوری روغن کرچک، و یا روغن زیتون فوق بکر را به آن افزوده و مخلوط را با یکدیگر ترکیب کنید. این ماسک را به طور یکدست در سرتاسر طول موهای خود بمالید. آن را به مدت 30 دقیقه به حال خود رها نموده و سپس با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید. استفاده از این ماسک یک مرتبه در طول هفته عملکرد خوبی بر روی موهای شما خواهد داشت.

ماسک توت فرنگی، بازسازی نماینده مو

توت فرنگی بیش از حد رسیده شناخته شده است که برای موهای شما شگفتی می کند. وفور تغذیه چیزی است که شما با این ماسک مو عایدتان می شود. 6 تا 8 توت فرنگی را پوره کنید. یک تخم مرغ را و به عبارت دیگر یک زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط را تا بدست آمدن یک خمیر نرم با یکدیگر ترکیب نمایید. این خمیر را از ریشه به نوک به طور یکدست بمالید. آن را به مدت 20 دقیقه رها نموده و پس از آن با یک شامپوی ملایم و مغذی بشویید. جهت بدست آمدن نتایج بهتر، یک کلاه دوش به سر نموده تا نفوذ مواد به وسیله لایه های مو راحت تر انجام شود.

ماسک ترمیمی دارچین

یک قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک کاسه با 1 قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط نموده و از آن یک خمیر بدست آورید. آن را به پوست سر مالیده و طول مو را پوشش دهید. پس از 15 دقیقه با یک شامپوی ملایم آن را بشویید.

درمان قدیمی

گفته می شود ماساژ مو و پوست سر با روغن، برترین درمان طبیعی برای رشد موی شما است. برای ماساژ مو، می توانید یا از روغن زیتون فوق بکر و یا از مخلوط روغن های رزماری و جوجوبا بهره ببرید. به غیر از این، روغن بادام، کرچک، و یا روغن نارگیل عوامل اولیه تغذیه به تعداد می آیند. چند قطره از روغن را در یک ظرف کوچک ریخته، و آن را در یک ظرف نگهدارنده آب بگذارید. روغن را با شعله مستقیم گرم نکنید. هنگامی که روغن گرم شد، از ریشه مو آغاز به مالیدن آن کنید. به آرامی با یک شانه دم باریک موهای خود را تقسیم نموده و روغن را به سر ماساژ داده، و اجازه دهید به ریشه ها نفوذ کند. پس از پوشش پوست سر، روغن را در طول موی خود بمالید. جهت اطمینان از رشد مجدد مو، پوست سر خود را به خوبی ماساژ دهید؛ با این حال این کار را به آرامی انجام دهید، خصوصاً در نواحی که موی سر ریخته شده است. ترجیحاً اجازه دهید روغن یک شب در سر بماند. با استفاده از یک شامپو و نرم نماینده مناسب موی خود را شسته و اجاز دهید تا مو خود به خود خشک شود.

عوامل تسهیل نماینده

نکاتی که در این بخش ذکر می شود، بایستی با درمان های فوق الذکر توأم با هم در نظر گرفته شوند.

به هنگام شانه کردن موی خود، این کار را به آرامی انجام دهید. ضربه های شدید با یک برس با دندانه های سفت و خشن ممکن است ریشه و بعلاوه ساقه مو را آسیب برساند. به این علت که موی شما حساس می باشد، از یک برس تهیه شده از موی گراز بهره ببرید. این برس که از موی نرم و انعطاف پذیر گراز تهیه شده، جهت رسیدگی به موهای نازک و ظریف ایده آل می باشد.

روغن بادام برای مو بسیار مفید است. آغشته کردن پوست سر با چند قطره از این روغن برای سه مرتبه در هفته، مواد مغذی مورد احتیاج مو را فراهم می سازد.

استفاه از روغن نارگیل با روغن زیتون فوق بکر بر روی مو، دو بار در هفته و شب قبل از شستشوی آن، جهت بازگرداندن رطوبت ریشه موی شما بسیار عالی عمل می کند.

پیش آرایشگر مورد اعتماد خود رفته و از او بخواهید هر سه ماه یک مرتبه پایین خشن شده موهای شما را که مانع از رشد آن می شود، کوتاه کند.

از بکار بردن داروهای شیمیایی بر روی موهای خود اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که سری پر از مو بسیار بهتر از سری است که موهای آن به زیبایی مدل داده شده اما نازک و کم پشت است.

از خشک کردن مو با سشوار خودداری کنید. موی خود را با هوا خشک کنید تا آن را حفظ و در نتیجه حجم موی خود را افزایش دهید.

یکی دیگر از روش های طبیعی رشد موی خود، استفاده از ژل آلوئه ورا به طور مستقیم بر روی پوست سر است. بعلاوه گفته می شود که نوشیدن آب آلوئه ورا به این امر یاری می کند.

شیوه خود را جهت رشد مو به کار گیرید. بکار گیری مثبت بدن، گردش خون سالم را تسهیل بخشیده، که این امر منجر به رشد سریع تر مو می شود.

موارد بالا چند نکته و هدایت مؤثر جهت رشد مجدد مو بوده که عوامل طبیعی را حفظ می کند. علاوه بر این، خواب خود را از دست ندهید تا موهای شما حفظ شود. در عوض، خواب راحت و رژیم غذایی سالم به منظور حفظ موهایتان ضروری است.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 527

به "رشد مجدد و طبیعی موهای کم پشت شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مجدد و طبیعی موهای کم پشت شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید