توصیه هایی برای جایگزینی غذاهای سالم با مضر

به گزارش وبمستر وبلاگ، بسیاری از ما عادت به خوردن غذاهای مضر و ناسالم داریم چون فکر می کنیم لذیذ هستند و این لذیذ بودن مانع از آن می شود که آنها را کنار بگذاریم. اما باید فکری به حال کنار گذاشتن آنها بکنیم وگرنه به ضرر سلامت ما تمام می شود.

توصیه هایی برای جایگزینی غذاهای سالم با مضر

به گزارش خبرنگاران ، غذاهای مضر و پرچرب به بخشی جدانشدنی از زندگی بسیاری انسان ها تبدیل شده اند.

این غذاها شامل سرخ کردنی ها، پرچرب ها، شیرین و فست فودها هستند.

بسیاری از امراض انسان ها از جمله بیماری های فشار خون، قلبی و عروقی، سرطان ها و سایر مسائل ریشه در تغذیه افراد دارد. همه می دانند اگر یک فست فود لذیذ اما به شدت مضر را بخورند چه بلایی سرشان می آید اما باز هم حاضر نیستند از عادت خود دست بکشند.

اما بسیاری از افرادی که می خواهند عادت های بد غذایی خود را ترک کنند می توانند با راهکارها و ترفندهایی به هدف خود دست یابند. یکی از این ترفندها شیوه جایگزینی است. جایگزینی در کنار حذف و اضافه یکی از ترفندهای تغییر عادات غذایی به شمار می رود.

برای اینکه شما را بیشتر با مفهوم جایگزینی آشنا کنیم بهتر است که مثال های زیر را بخوانید.

آب به جای نوشابه. اگر می خواهید یکی از مهم ترین و مضرترین عوامل آسیب زا به سلامت جسمانی تان یعنی نوشابه را کنار بگذارید آب را جایگزین آن کنید. مایعی مضر با مایعی حیاتی. چه چیزی از این بهتر؟

به جای سیب زمینی معمولی، سیب شیرین بخورید. حالا این سوال پیش می آید که چه تفاوتی بین سیب زمینی معمولی با سیب زمینی شیرین وجود دارد. سیب زمینی شیرین از نظر ویتامین A در سطح بسیار بالاتری ایستاده و سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از آسیب سلول های بدن جلوگیری می کند.

به جای انواع شکلات و شیرینی هم میوه را ترجیح بدهید. میوه ها قند طبیعی دارند و سرشار از انواع ویتامین ها هستند. پس چرا وقتی بهتر و مفیدترند برای اینکه اشتیاق بدن خود برای خوردن شیرینی را از بین ببریم به جای استفاده از میوه های شیرین و سالم ، شیرینی های مضر را مصرف می کنیم؟

آووکادو به جای کره! آووکادو بهترین و مفیدترین چربی ها را دارد و بهترین جایگزین برای چربی های مصنوعی و مضر مثل کره به شمار می رود. ما می توانیم در درست کردن غذا برخی از مواد غذایی را حذف و عوض آن از آووکادو استفاده کنیم در این صورت غذای سالمی درست می کنیم.

به همین ترتیب ده ها روش دیگر برای جایگزینی وجود دارد که از این همین الان می توان آن را آغاز کرد.

فقط توصیه بیشتر متخصصان تغذیه این است که برای داشتن یک رژیم غذایی صد در صد سالم حتما به توصیه های پزشکی توجه کنیم و سرخود هیچ غذایی را از رژیم غذایی خود حذف نکنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 165

به "توصیه هایی برای جایگزینی غذاهای سالم با مضر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای جایگزینی غذاهای سالم با مضر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید