توصیه هایی برای حفظ سلامت قلب بهبودیافتگان کرونا

به گزارش وبمستر وبلاگ، ابتلا به بیماری کووید 19 احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد و نتایج مطالعات حاکی از آن است این بیماری می تواند تشکیل لخته های خونی را به همراه داشته باشد.

توصیه هایی برای حفظ سلامت قلب بهبودیافتگان کرونا

به گزارش خبرنگاران، به گفته کارشناسان حتی ماه ها پس از بهبود بیماری، فرد همچنان در معرض مسائل قلبی است و به همین دلیل مراقبت از سلامت قلب پس از بهبود بیماری کووید 19 اهمیت دارد.

روزنامه هندوستان تایمز در مطلبی به برخی نکات مفید برای سلامت قلب در بهبودیافتگان کروناویروس اشاره کرده است.

پیشگیری از لختگی خون

بیماری کووید 19 احتمال انعقاد خون را افزایش می دهند که نشان می دهد فرد پس از بهبود بیماری حتی در مواقع ابتلا به نوع خفیف در معرض لختگی خون واقع شده است.

ممکن است بیمار حتی ماه ها پس از بهبودی دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شود. توصیه می شود این بیماران به متخصص قلب مراجعه کنند تا با مصرف داروهای رقیق کننده خون از بروز این مسائل جلوگیری شود.

رعایت رژیم غذایی سالم

پس از بهبود یافتن علائم کووید 19 همچنان مهم است که فرد رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) مصرف میوه، سبزیجات، غلات، حبوبات و خشکبار را توصیه می کند همچنین مصرف غذاهای شور و فراوری شده حاوی میزان بالایی از سدیم توصیه نمی شود.

انجام فعالیت بدنی

پزشکان انجام ورزش های سنگین پس از بهبود یافتن از کرونا را توصیه نمی کنند اما لازم است فرد فعالیت بدنی داشته باشد. بهتر است ابتدا با فعالیت بدنی سبک آغاز کنید و به تدریج میزان و شدت حرکات ورزشی را افزایش دهید.

کنترل سطح فشار خون و قند خون

فشار خون بالا قاتل خاموش شناخته می شود. این عارضه سلامت قلب را بدون هیچ نشانه ای تحت تاثیر قرار می دهد. دیابت هم بر عروق خونی و عصب های کنترل کننده قلب تاثیر می گذارد. بهتر است این دو فاکتور تحت کنترل باشد.

خودداری از استعمال سیگار

برای برخورداری از قلب سالم در طولانی مدت باید از استعمال سیگار اجتناب کرد. مواد سمی موجود در سیگار به قلب و عروق خونی آسیب می زند که خطر سکته مغزی و حمله قلبی را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 455

به "توصیه هایی برای حفظ سلامت قلب بهبودیافتگان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای حفظ سلامت قلب بهبودیافتگان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید