خبرنگاران 25 درصد راستا آزادراهی کشور در دولت تدبیر و امید ساخته شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش 25 درصدی جهت آزادراهی کشور در دولت تدبیر و امید اطلاع داد و گفت: تا خاتمه دولت 660 کیلومتر دیگر افتتاح آزادراهی خواهیم داشت.

خبرنگاران 25 درصد راستا آزادراهی کشور در دولت تدبیر و امید ساخته شد

خیرالله خادمی امروز پنج شنبه بعد از بازدید از پروژه آزادراه غدیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران درباره میزان ساخت پروژه های آزادراهی در دولت تدبیر و امید گفت: اکنون طول کل آزادراه های کشور 2500 کیلومتر است و تا سال 1400 میزان 660 کیلومتر به این راستا اضافه می گردد.

خادمی اضافه نمود: 25 درصد به طول آزادراه های کشور در طول دولت تدبیر و امید اضافه نموده شد و راستا آزادراهی به 3100 کیلومتر می رسد.

وی توضیح داد: تا خاتمه دولت تعداد آزادراهای کشور که اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از 85 درصد دارد، به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید نمود: 9 پروژه آزادراهی قرار است افتتاح گردد که 2 مورد آن تا به امروز اقتتاح شده است و آزاد راه های منجیل-رودبار، آزادراه خرم آباد-اراک، آزادراه شیراز - اصفهان، آزادراه مرند- تبریز، بخشی از آزادراه حرم تا حرم و منطقه 2 آزادراه تهران-شمال نیز تا 1400 افتتاح خواهد بود.

وی درباره پروژه آزادراه غدیر که قرار است هفتم اسفند افتتاح گردد نیز گفت: آزادراه غدیر، آزادراه های قزوین و البرز را به یکدیگر متصل می نماید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه نمود: آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرقی- غربی و شمالی-جنوبی است و بخشی از بزرگراه آسیایی در کشور ما محسوب می گردد، پیش از این بارهای ترافیکی که از کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی به تهران و البرز می رسید با ترافیک روبرو می شد اما با تکمیل این آزادراه، ترافیک راستاهای ترانزیتی در مناطق مذکور کاهش می یابد.

خادمی اظهار کرد: این راستا آزادراهی از چرمشهر شروع می گردد و پس از عبور از جنوب تهران و جنوب استان البرز به آبیک قزوین می رسد ولی از داخل محدوده تهران و البرز عبور نمی نماید و این موجب کاهش بار ترافیکی می گردد و عبور ترافیک در لبه جنوبی استان های تهران و البرز انجام می گردد و بدین ترتیب تحول ترافیکی در جهت بهبود ترافیک در این راستا خواهیم داشت.

خادمی اعلام کرد: با تکمیل این آزادراه زمان راستا 90 دقیقه برای سواری و 110 دقیقه برای خودروهای سنگین کاهش می یابد.

وی گفت: کاهش فراوری آلاینده های زیست محیطی و نقش موثر پدافند غیرعامل از مزایای اجرای این آزادراه است.

وی اضافه نمود: این آزادراه به عنوان پدافند غیرعامل و تخلیه سریع مراکز جمعیتی تهران و البرز عمل خواهد نمود.

خادمی توضیح داد: پیش بینی شده است با تکمیل این آزادراه روزانه 30 هزار خودرو از این راستا عبور کند همچنین سالانه 30 میلیون مسافر و 30 میلیون تن بار در این راستا جابجا خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 188

به "خبرنگاران 25 درصد راستا آزادراهی کشور در دولت تدبیر و امید ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 25 درصد راستا آزادراهی کشور در دولت تدبیر و امید ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید