ربات های انسان نما از راه می رسند، با آپولو آشنا شوید، عکس

به گزارش وبمستر وبلاگ، ایسنا نوشت: ربات انسان نمای آپولو(Apollo) محصول شرکت آپترونیک(Apptronik) جدیدترین ربات انسان نما است که می خواهد ربات اپتیموس شرکت تسلا را در بازار شکست دهد.

ربات های انسان نما از راه می رسند، با آپولو آشنا شوید، عکس

شرکت آپترونیک به تازگی از یک ربات کارگر تازه رونمایی نموده است. این ربات که آپولو نام دارد برای کار برای انسان ها و بعلاوه کار در کنار آن ها طراحی شده است.

این ربات در درجه اول برای جابجایی و حمل کیف و وسایل در وظایف تدارکات و فراوری در نظر گرفته شده است، اما شرکت آمریکایی سازنده آن می گوید آپولو می تواند در صنایع ساخت و ساز، نفت و گاز، فراوری لوازم الکترونیکی، خرده فروشی، تحویل درب منزل، مراقبت از سالمندان و موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که پیشرفته ترین ربات های انسان نما تا به امروز در ابتدا به وسیله شرکت چینی شیائومی و سپس به دست شرکت تسلا به نام های سایبروان(CyberOne) و اپتیموس(Optimus) معرفی شده اند.

اکنون ربات آپولو با قد حدود 170 سانتیمتر و 72 کلوگرم وزن می تواند تا 25 کیلوگرم بار را بلند کند.

شرکت سازنده آن می گوید با سبک تر کردن بازوهای آپولو، وزنی را که این ربات می توانند بلند کند، بیشتر نموده است.

آپولو از باتری های قابل تعویض بهره می برد که تا چهار ساعت کار می نمایند. این ویژگی موجب می گردد آپولو انعطاف بیشتری نسبت به ربات هایی که قبل از آغاز کار احتیاج به شارژ دیواری دارند، ارائه دهد.

آپترونیک در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: به طور خلاصه، این رویکرد مبتنی بر باتری به معنای خروجی کار بیشتر برای آپولو و کارایی عملیاتی بیشتر برای مشتریان است.

آپترونیک، آپولو را به عنوان رباتی تعریف می نماید که می تواند خود را برای انجام هر کاری وفق دهد.

این شرکت می گوید ماژولار بودن را در طراحی آپولو در نظر گرفته تا به کاربران این امکان را بدهد تا تصمیم بگیرند که آیا آپولو را برای کاربردهایشان به عنوان یک انسان نمای واقعی قادر به پیاده روی روی دو پا می خواهند یا به صورت نیم تنه ای که روی چند چرخ حرکت می نماید یا در مکانی ثابت نصب گردد.

این ربات دارای نمایشگرهای دیجیتالی بر روی صورت و سینه خود است تا چهره ای محبت آمیز و شبیه به انسان ارائه دهد و کارگران از کار در کنار آن احساس راحتی نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 978

به "ربات های انسان نما از راه می رسند، با آپولو آشنا شوید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های انسان نما از راه می رسند، با آپولو آشنا شوید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید