روسیه در اقدامی تلافی جویانه 7 شهروند انگلیسی را تحریم کرد

به گزارش وبمستر وبلاگ، وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به تحریم های دولت انگلیس علیه 7 شهروند روسی، 7 نفر از اتباع انگلستان که در فعالیت های ضدروسی مشارکت دارند را عنصر نامطلوب تشخیص داده و این افراد دیگر اجازه ورود به خاک روسیه را ندارند.

روسیه در اقدامی تلافی جویانه 7 شهروند انگلیسی را تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای گفت که در پاسخ به تحریم های بی اساس لندن علیه 7 شهروند روسی، مقامات مسکو نیز تصمیم گرفتند تا 7 شهروند انگلستان را عنصر نامطلوب نامیده و این افراد دیگر حق ورود به خاک فدراسیون روسیه را ندارند.

در بیانیه زاخارووا آمده است: طرف روسی در واشنگتن به اقدام غیردوستانه و بی پایه و اساس دولت انگلیس و بر اساس اصل مقابله به مثل، تحریم های شخصی علیه همان تعداد 7 نفر، از شهروندان انگلیسی که به عقیده ما در فعالیت های ضدروسی مشارکت دارند را عنصر نامطلوب تشخیص داده و آنهار ا ممنوع الورود به خاک فدراسیون روسیه اعلام کنیم.

این دیپلمات روس یادآور شد که دولت انگلستان خط مشی استفاده از اقدامات تحریمی را در پیش گرفته و از این طریق کوشش می نماید تا روابط بین دو کشور را به مسیری غیرسازنده سوق دهد. وی افزود: ما بار دیگر از مقامات لندن می خواهیم تا از ادامه رویارویی با کشور ما دست بردارند. آنها باید مطمئن باشند که مسکو به هر اقدام غیردوستانه پاسخ مناسب نشان خواهد داد.

لازم به یادآوری است که دولت انگلیس در ماه آگوست (شهریور ماه) تحریم هایی علیه 7 تن از مقامات سرویس امنیت فدرال روسیه اعمال کرد. بر اساس سند منتشره در این رابطه، حساب های بانکی این اتباع روسی در خاک انگلستان مسدود شده و آنها اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. این تحریم ها از آن جهت علیه این 7 تبعه روس اعمال شده که به عقیده مقامات لندن، آنها در حادثه مسمومیت مشکوک آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مخالف روس مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 625

به "روسیه در اقدامی تلافی جویانه 7 شهروند انگلیسی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در اقدامی تلافی جویانه 7 شهروند انگلیسی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید