سفیر روسیه: کوشش آمریکا برای فشار به روسیه ادامه خواهد یافت

به گزارش وبمستر وبلاگ، سفیر روسیه در واشنگتن روز شنبه در مصاحبه ای گفت که احتمالا کوشش آمریکا برای فشار به روسیه ادامه خواهد یافت.

سفیر روسیه: کوشش آمریکا برای فشار به روسیه ادامه خواهد یافت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن روز شنبه گفت که کوشش آمریکا برای فشار بر روسیه با هدف تسلیم شدن احتمالا ادامه یابد اما با این وجود، روسیه این آمادگی را دارد تا کوشش کند روابط خود را با واشنگتن بر اساس احترام متقابل بهبود بخشد.

وی که با یک رسانه روسی صحبت می کرد، در ادامه گفت: شاید گفتن این موضوع عجولانه باشد که بعضی تغییرات اساسی در روابط روسیه و آمریکا پیشتر شروع شده است.

آنتونوف در ادامه یادآوری کرد که پس از نشست رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو و توافق برای بازگشت سفرا، تنها یک هفته از بازگشتش به واشنگتن می گذرد.

سفیر روسیه افزود: ما در کوشش هستیم تا به موقعیتی برسیم که فراموش کردن این موضوع که رئیس جمهور ما درباره چه چیزی در ژنو صحبت کرد، سخت باشد. ما در کوشش برای اجرای این کارهای عملی و تفاهم هایی هستیم که به وسیله رهبران ما به نمایش گذاشته شدند. تا آنجا که به ما مربوط می گردد، ما آماده این همکاری هستیم.

وی گفت: متاسفانه، به نظر می رسد توافقی میان دو حزب آمریکا در کنگره ایجاد شده تا برخورد سخت علیه روسیه را به پیش ببرد که این بدان معناست سیاست آمریکا در کوشش برای فشار به روسیه از جمله در زمینه موضوع حقوق بشر ادامه خواهد یافت.

چند روز پیش هم سفیر مسکو در لندن در مصاحبه با سی ان ان از احتمال شروع مذاکرات روسیه و آمریکا با موضوع ثبات استراتژیک طی ماه آینده میلادی اطلاع داد.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری بعد از ملاقات با جو بایدن همتای آمریکایی خود در ژنو سوئیس، از توافق با او درباره بازگشت سفرای دو کشور به پست های خود اطلاع داد.

پوتین در مورد مسائلی که در این نشست به آنها پرداخت هم گفت: موضوعات این گفت وگو به احتمال بسیار برای همه شناخته شده است، ثبات استراتژیک، امنیت سایبری، درگیری های منطقه ای، روابط تجاری و ما بعلاوه درباره همکاری در قطب شمال صحبت کردیم. ایالات متحده و روسیه مسئولیت ویژه ای برای ثبات استراتژیک به اسم قدرت های هسته ای دارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 403

به "سفیر روسیه: کوشش آمریکا برای فشار به روسیه ادامه خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه: کوشش آمریکا برای فشار به روسیه ادامه خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید