لاوروف: دور دوم مذاکرات ثبات راهبردی ماه آینده برگزار می شود

به گزارش وبمستر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید دور بعدی گفتگوهای ثبات راهبردی میان مسکو-واشنگتن در ماه میلادی آینده (سپتامبر) برگزار خواهد شد.

لاوروف: دور دوم مذاکرات ثبات راهبردی ماه آینده برگزار می شود

وی ادامه داد: آمریکا غیرقابل پذیرش بودن جنگ هسته ای را درک می کند و آنها به این مسئله، هم در بیانیه ها و هم حین گفتگو با روسیه، اذعان می کنند.

لاوروف افزود: اطمینان دارم که هر دو طرف در پی یافتن وجهی مشترک در این زمینه هستند. به آمریکا پیشنهاد می کنیم که درباره همه تسلیحات راهبردی اعم از تهاجمی و دفاعی گفتگو کنیم.

دور اول گفتگوهای ثبات راهبردی بین روسیه و آمریکا، اوایل مرداد در شهر ژنو سوئیس با حضور سرگئی ریابکوف و وندی شرمن معاونان وزارتخانه های خارجه روسیه و آمریکا برگزار شد.

واشنگتن در فوریه سال جاری به طور رسمی پیمان استارت نو (New START) را توسعه داد. توافقی که تسلیحات هسته ای طرفین را به 700 موشک، 800 پرتابگر موشک و یک هزار و 550 کلاهک جنگی تا 5 فوریه 2026 محدود می سازد. تصمیم آمریکا برای احیای این پیمان که از طریق باراک اوباما رئیس جمهور وقت ایالات متحده و دیمیتری مدودوف رئیس جمهور وقت روسیه (در سال 2010) امضا شده بود، مورد استقبال مسکو قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 469

به "لاوروف: دور دوم مذاکرات ثبات راهبردی ماه آینده برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: دور دوم مذاکرات ثبات راهبردی ماه آینده برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید