طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ نموده و یا مرغ حرفه ای

به گزارش وبمستر وبلاگ، تهیه یک غذای ساده و سریع همواره اولویت افراد شاغل یا زنانی است که می خواهند یک غذای ساده اما مقوی برای خانواده تهیه نمایند. یکی از غذاهای ساده و البته نسبتا سریع کتلت است که می توانید آن را با انواع گوشت قرمز یا مرغ تهیه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کتلت ماهی را مرور نموده بودیم اما اینجا می خواهیم طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ نموده و مرغ را آنالیز کنیم.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ نموده و یا مرغ حرفه ای

مواد لازم برای تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ نموده

  • گوشت چرخ نموده 300 گرم
  • سیب زمینی 3 عدد
  • تخم مرغ 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • آرد نخودچی 3 قاشق غذاخوری
  • سبزیجات خشک مثل مرزه و تره و جعفری به اندازه لازم

تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ نموده

برای تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ نموده باید ابتدا سیب زمینی و پیاز را رنده ریز کنید سپس آب مخلوط سیب زمینی و پیاز را در حدی که زیاد آبکی نباشد بگیرید. حالا گوشت چرخ نموده، ادویه ها و تخم مرغ را به همراه آرد نخودچی اضافه کنید و بعد مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

در نهایت در یک ماهیتابه مناسب که روی شغله میانه قرار داده اید روغن بریزید و بگذارید داغ گردد سپس کتلت را کف دست پهن کنید و آن را در ماهیتابه بگذارید تا خوب سرخ گردد. وقتی همه مواد کتلت را سرخ کردید کتلت گوشت شما آماده است. آن را همراه با ماست، سبزی خوردن و شوری در ظرف مناسب بریزید و سرو کنید. نوش جان!

مواد لازم برای تهیه کتلت سیب زمینی با مرغ

  • مخلوط ران و سینه مرغ 250 گرم
  • پیاز 1 عدد میانه
  • سیب زمینی 2 عدد میانه
  • سیر 1-2 حبه
  • جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با مرغ

در طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت مرغ باید ابتدا ران و سینه مرغ، فلفل دلمه، سس خردل و جعفری خرد شده را با غذاساز خوب میکس کنید. بعد اندازهی کره اضافه کنید سپس سیب زمینی را با رنده ریز و پیاز را با رنده درشت رنده کنید و آب آن ها را کامل بگیرد و در نهایت به مواد اضافه کنید و ادویه، آرد نخود و آرد سوخاری را اضافه کنید و خوب با دست ورز بدهید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

بهتر است مواد را به مدت نیم تا یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند بعد دست خود را خیس کنید و مواد را فرم دهید و داخل روغن داغ سرخ کنید. این کار را تا تمام شدن مواد و سرخ شدن کتلت مرغ ادامه دهید. در نهایت کتلت سیب زمینی با مرغ شما آماده است. آن را می توانید با ماست و انواع ترشی سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کتلت سیب زمینی

اگر دوست دارید نکات کلی و رمزهای خوشمزه شدن کتلت را بدانید خوب است نکات زیر را هم دقت داشته باشید.

اندازه گوشت و سیب زمینی برای کتلت

یادتان باشد کتلت ترکیبی از گوشت و سیب زمینی است بنابراین نباید یکی را حذف کنید در غیر این صورت اگر فقط سیب زمینی داشته باشد کوکو سیبی زمینی خواهد بود و اگر فقط گوشت داشته باشد می گردد کباب تابه ای. پس برحسب ترجیح خودتان از هر دو بهره ببرید و اندازه آن را هم بنابر سلیقه خود انتخاب کنید. اگر دوست دارید می توانید طرز تهیه کتلت با گوشت چرخ نموده و طرز تهیه کتلت مرغ زعفرانی خوشمزه را با جزییات بیشتر هم در کتاب کاله بخوانید.

جلوگیری از وا رفتن کتلت

برای وا نرفتن کتلت باید حواستان به آب پیاز و سیب زمینی باشد. چون اگر آب داشته باشند باعث شل شدن مایه کتلت خواهند شد. اما اگر به هر دلیلی مایه کتلت شما شل باشد می توانید با ریختن آرد نخودچی و آرد سوخاری یا حتی پودر نان آن را از شل بودن در آورید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 999

به "طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ نموده و یا مرغ حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ نموده و یا مرغ حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید