طی کردن جهت از تپه ماهورها از طریق داوطلبین کنکور هیچ توجیهی ندارد

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران/لرستان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان گفت: طی کردن راستا از تپه ماهورها از طریق داوطلبین کنکور هیچ توجیهی ندارد.

طی کردن جهت از تپه ماهورها از طریق داوطلبین کنکور هیچ توجیهی ندارد

دکتر احسان رشیدیان در مورد انتشار فیلمی از حواشی برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه لرستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه لرستان یکی از حوزه های مطرح و بزرگ استان در بحث برگزاری آزمون هاست.

وی ادامه داد: در آزمون امسال علوم انسانی و ریاضی که روز پنجشنبه و علوم تجربی که روز جمعه برگزار گشت، حوزه دانشگاه لرستان 2600 داوطلب داشت و با توجه به این موضوع همیشه در ارتباط با ترافیک نگرانی داشتیم و علت آن این بود که زمان بندی که از طریق سازمان سنجش اعلام می شود همیشه در ورود به حوزه رعایت نمی شود و برخی از داوطلبین و والدین آنها حضور خود را به دقایق پایانی موکول می کنند و این امر ممکن است موجب ترافیک شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان گفت: شروع آزمون ساعت 8:30 صبح بوده در صورتیکه در پروتکل های سازمان سنجش اعلام شده که درب های حوزه اصلی(ورودی دانشگاه لرستان) از ساعت 6:30 دقیقه باز شوند که همین کار را حراست دانشگاه انجام داده است.

مدیریت ترافیک و کمک به ایجاد نظم در عبور و مرور در محوطه و بیرون دانشگاه از مصوبات جلسات حفاظت آزمون استان و شهرستان بوده است

رشیدیان با بیان اینکه جلسات حفاظت آزمون استان و شهرستان برگزار گشت که یکی از مصوبات آن مدیریت بحث ترافیک بوده است، اضافه نمود: یکی از درخواست های دانشگاه لرستان در این جلسات مدیریت ترافیک و کمک به ایجاد نظم در عبور و مرور در محوطه و بیرون دانشگاه بوده است.

وی نام کرد: جهت دسترسی دانشگاه لرستان از خروجی شهر خرم آباد با دانشگاه آزاد و پیام نور یکی است و این دو هم محل برگزار آزمون بودند و بخاطر جلوگیری از حوادث احتمالی در جلسات حفاظت آزمون استان و شهرستان مقرر شد که دو خودرو گشت پلیس راهور در جهت و یک خودروی گشت پلیس هم در دانشگاه لرستان حضور داشته باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان با بیان اینکه در برقراری نظم در آزمون هم نیروهای حفاظت و حراست دانشگاه هم نقش دارند و این نیروها ممکن است مثل پلیس نیروهای آموزش دیده ای نباشند که بتوانند گره های کور ترافیک را مدیریت کنند، اضافه نمود: در مصوبه جلسات مذکور قید شده که خودرو گشت پلیس راهور از ساعت 7 تا 8:30 در جهت دانشگاه حضور داشته باشند و براساساعلام حراست و دوربین های دانشگاه لرستان یک خودرو 8:06 دقیقه و خودروی دیگر 8:14 دقیقه وارد دانشگاه شدند و عمدتا انسداد جهت را از 7:30 تا 7:50 داشتیم که 40 دقیقه تا برگزاری آزمون فرصت برای حضور افراد بوده است.

طی کردن جهت از تپه ماهورها از طریق داوطلبین هیچ توجیهی ندارد

رشیدیان بیان نمود: حتی با فرض اینکه جهت مسدود شده باشد چه نیازی است که به جای طی جهت ما بخواهیم از تپه ها ماهورها عبور کنیم و این موضوع هیچ توجیهی ندارد.

وی اضافه نمود: با توجه به 2600 داوطلب آزمون در دانشگاه لرستان، افرادی که از تپه ماهورها به داخل دانشگاه آمدند اندک بودند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان اضافه نمود: در مجموع یک نفر نداشتیم که با تاخیر برای آزمون ورود پیدا کند و این افراد اگر بجای جهت بیراهه، جهت اصلی را طی می کردند، پس از 10 الی 15 دقیقه طی جهت پیاده رو کنار بلوار، بدون تاخیر و قبل از شروع آزمون، به حوزه امتحانی خود هدایت می شدند.

میزان رضایت داوطبین آزمون در همه حوزه های برگزاری آزمون دانشگاه لرستان بالاتر از نرم کشوری بوده است

رشیدیان با بیان اینکه سازمان سنجش در مورد نحوه برگزاری آزمون و ارزشیابی از داوطلبان نظر سنجی می کند، اظهار کرد: در ارزیابی سازمان سنجش میزان رضایت داوطبین آزمون در همه حوزه های برگزاری آزمون دانشگاه لرستان بالاتر از نرم کشوری بوده است.

وی میزان رضایت از برگزاری آزمون در کشور 87.7 درصد بوده که شامل چینش صندلی ها، رعایت پروتکل های بهداشتی، سیستم برودتی سالن و... است، گفت: این درحالیکه میزان رضایت مندی در دانشکده اقتصاد 100 درصد بوده و در مجموع میزان رضایت مندی در سایر حوزه های دانشگاه بیش از نرم کشوری بوده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان بیان نمود: با توجه به هماهنگی های پیش از برگزاری آزمون، علیرغم اینکه معتقدم کوتاهی و قصوری از جانب دانشگاه لرستان صورت نگرفته است اما از داوطلبانی که برای رسیدن به حوزه امتحانی دقایقی درگیر ترافیک خودرویی و متحمل زحمت شدند عذرخواهی می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 427

به "طی کردن جهت از تپه ماهورها از طریق داوطلبین کنکور هیچ توجیهی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طی کردن جهت از تپه ماهورها از طریق داوطلبین کنکور هیچ توجیهی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید