مرگ سریالی بیماران کرونایی در نبود دارو و تخت

به گزارش وبمستر وبلاگ، جولان بی رحمانه کرونا روزانه بیش از 500 نفر را در کشور به کام مرگ می فرستد به طوری که دیروز رتبه ایران بر اساس تعداد موارد نو ابتلا با بیش از 42 هزار بیمار در رتبه اول و بر اساس تعداد فوتی ها در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است.

مرگ سریالی بیماران کرونایی در نبود دارو و تخت

روزنامه ایران در ادامه نوشت: خبر ها حکایت از این دارد که مراکز درمانی 31 استان کشور در محاصره بیماران کرونا دلتا قرار دارند و فوتی های ناشی از این بیماری هم در حال افزایش چشمگیری است به طوری که خبر ها از کادر درمان حاکی از این است که بیمارستان ها پر از اجساد بیماران مبتلا به کرونا شده است و افزایش تعداد فوتی ها جابه جایی اجساد با آمبولانس ها را دچار مشکل نموده است.

سونامی مرگ نقطه به نقطه شهر های کشور را نشانه گرفته و در چنین شرایط فوق بحرانی تا چند روز پیش عروسی پشت عروسی برگزار می شد. آن یکی تبلیغ تور های مسافرتی اش در پیج های اینستاگرام به راه است و این یکی هم وسط این همه بدبختی حراج می گذارد.

در تصاویر مربوط به برگزاری هر یک از این تجمعات که در شبکه های اجتماعی منتشر می گردد هیچ نشانه ای از رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیست بویژه آنکه بعضی هیأت ها بدون توجه به سیره امام حسین (ع) در بحبوبه سیاه ترین روز های کشور مردم را به تجمع، آن هم بی توجه به هیچ پروتکلی دعوت می نمایند.

گرچه که این روز ها کرونای دلتا لحظه به لحظه و در چشم بر هم زدنی کوچه به کوچه و خانه به خانه خانواده های زیادی را داغدار می نماید، اما مردم بی توجه به شرایط بیماری یا در صف مرغ ایستاده اند یا پای ثابت هر تجمعی هستند. فرقی نمی نماید عروسی باشد یا عزا. کرونا با این جمعیت همان کاری را می نماید که به علت نبود دارو و تخت تصاویر معطلی های چند ساعته شان برای پیدا کردن دارو و تخت خالی را هر روز در فضای مجازی شاهدش هستیم.

پذیرش بیماران در راهرو های بیمارستان ها

کادر درمان در تمامی مراکز درمانی می گویند؛ تخت آی سی یو و تخت عادی و اورژانس سرپایی که هیچ، حتی راهرو ها هم جایی برای پذیرش انبوه بیماران پر درد و رنج کرونایی ندارند. بیماران احتیاجمند آی سی یو مجبورند بدون هیچ امکاناتی روی زمین و چمن یا جایگاه ماشین دراز بکشند تا در راهرو های اورژانس تختی خالی و کپسول اکسیژن پیدا گردد.

با همه این تفاسیر؛ تمام بیمارستان های کشور در حال انفجار هستند و مرگ در آن ها غلغله می نماید هرچند که بسیاری از مردم نسبت به فاجعه ای که در حال رخ دادن است کاملاً بی اطلاع و بی تفاوتند. به گفته متخصصان حوزه سلامت؛ پیک پنجم کرونا حاصل دورهمی، سفرها، جشن و عروسی ها و سرعت کند واکسیناسیون است و پیک ششم هم تا دو هفته دیگر به علت عزاداری ها اوج خواهد گرفت.

خسروزادی پرستار یکی از بیمارستان های مشهد می گوید: بیمارستان ها آنقدر شلوغ است که دیگر داد و بیداد کسی توجه ما را جلب نمی نماید. بیماران بسیار بدحال ساعت ها در صف تریاژ عذاب می کشند چرا که نیرو نیست، دارو نیست، تخت نیست و اکسیژن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم اعلام نموده است؛ تنها 5 تخت خالی کرونا در خوزستان به جای مانده است. با این حال شاهد ساده انگاری و بی تفاوتی مردم نسبت به این گزارش ها هستیم و صحبت های ما جدی گرفته نمی گردد. در این میان آمار مراجعه زنان باردار مبتلا به کرونا هم به شکل وحشتناکی زیاد شده است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفته است؛ در یک هفته اخیر مقدار مراجعه زنان باردار به بیمارستان رازی فوق العاده افزایش یافته است به گونه ای که یک چهارم بیماران مبتلا به کرونای مراجعه نماینده به بیمارستان رازی اهواز زنان باردار هستند و این آمار وحشتناک است.

در سایه همین بی توجهی ها و پروتکل شکنی ها که عدد و رقمش به زیر 38درصد سقوط نموده است؛ اوضاع از کنترل نظام سلامت کشور خارج شده و شرایط فوق حاد موجب شده مسئولان استانی و نمایندگان مجلس؛ ممنوعیت سفر ها به استان های شمالی و شهر مشهد را خواهان باشند.

ورود یک میلیون و 700 هزار دوز واکسن از سوی هلال احمر

اگرچه که بنا به گفته کارشناسان حوزه سلامت؛ نبود واکسیناسیون بموقع و پایین بودن رعایت پروتکل های بهداشتی از مهم ترین دلایل افزایش تلفات کرونایی در کشور است. در این میان وزیر بهداشت اعلام نموده است ظرفیت واکسیناسیون به یک میلیون نفر در روز می رسد.

سعید نمکی گفته است در حال حاضر روزانه 600 هزار نفر در کشور تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند و قرار است بزودی این ظرفیت به یک میلیون نفر افزایش یابد. بعلاوه روز گذشته سخنگوی هلال احمر از ورود بیش از یک میلیون دوز واکسن کرونا تا امروز (21 مرداد) اطلاع داد و گفت: تا به امروز 13 میلیون و 700 هزار دوز واکسن وارد کشور شده است و این فرایند ادامه خواهد داشت.

معاون درمان وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی اورژانس پشتیبان در تمامی استان ها اطلاع داد و گفت: مراکز پشتیبانی برای تمامی استان های بحران زده کرونایی در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم از آن ها استفاده گردد. قاسم جان بابایی اضافه نمود: اورژانس های پشتیبان هیچ تفاوتی با بیمارستان ندارند و در شرایط بحرانی می توانند احتیاج استان را برآورده نمایند تا بسرعت بیماران تحت پوشش درمانی قرار گیرند.

بستری 9600 بیمارکرونایی در تهران

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران هم از بستری 9620 بیمار کرونا در بیمارستان های تهران اطلاع داد. علیرضا زالی با اشاره به موارد بیماری کرونا در تهران گفت: در مجموع تا ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 9620 بیمار در بیمارستان های تهران بستری هستند. وی ادامه داد: بعلاوه در بخش مراقبت های ویژه 2540 بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

زالی با اشاره به موارد تازه کرونا در 24 ساعت گذشته در تهران گفت: طی 24 ساعت گذشته مجموعاً 1900 بیمار تازه در بیمارستان های تهران بستری شدند. بعلاوه مراجعان سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی در تهران طی 24 ساعت گذشته 25 هزار نفر بوده که چهار هزار نفر آن ها به بخش بهداشت و 21 هزار نفر هم به مراکز سرپایی مراجعه نموده اند.

به گفته وی، بعلاوه طی 24 ساعت گذشته 256 بیمار کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های تهران بستری شده اند. زالی درباره فرایند واکسیناسیون کرونا در تهران هم گفت: طی 24 ساعت گذشته 97هزار و 200 دوز واکسن در تهران تزریق شده است و مجموع آمار واکسیناسیون در تهران به 2 میلیون و 600 هزار دوز رسیده است که در این میان 617 هزار نفر هر دو دوز اول و دوم را دریافت نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 452

به "مرگ سریالی بیماران کرونایی در نبود دارو و تخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سریالی بیماران کرونایی در نبود دارو و تخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید