وزیر امور خارجه پاکستان راهی ایران شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای ایرانی خود و برای ملاقات با مقام های بلندپایه کشورمان و تبادل نظر پیرامون توسعه روابط دوجانبه، لحظاتی پیش اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان راهی ایران شد

به گزارش ایرنا، بلاول زرداری روز سه شنبه و با بدرقه سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از پایگاه هوایی نورخان در مجاورت اسلام آباد راهی سفر رسمی به ایران شد.

یک هیات سیاسی و مالی وزیر امور خارجه پاکستان را در سفر 2 روزه رسمی به کشورمان همراهی می نماید.

زرداری قرار است امروز در تهران با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران ملاقات کند.

وزیر امور خارجه پاکستان فردا چهارشنبه برای زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) راهی مشهد خواهد شد.

سفر بلاول زرداری به ایران همزمان با هفتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور همسایه و دوست ایران و پاکستان صورت می گیرد.

وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه ای اظهار داشت: در طول سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران دو طرف تمامی ابعاد روابط دوجانبه از جمله روابط تجاری و مالی، تامین برق مورد احتیاج پاکستان از ایران، بازارچه های مرزی، تقویت ارتباطات جاده ای و ریلی نیز تسهیل رفت و آمد زایرین را آنالیز خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان براساس جغرافیای مشترک، پیوند های فرهنگی و پیوند های تاریخی مردم با مردم از روابط همکاری نزدیکی برخوردارند. این روابط برادرانه به وسیله مبادلات مستمر در سطح بالا تقویت شده است. دو کشور هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک در سال 2022 را جشن می گیرند.

بلاول بوتو زرداری سیاستمدار جوان و فرزند ارشد خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت تازه این کشور هفتم اردیبهشت سال جاری وزیر خارجه و سکان دار دستگاه دیپلماسی پاکستان شد. وزیر امور خارجه کشورمان اولین مقام ارشد خارجی بود که ساعاتی پس از انتخاب وزیر تازه امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با وی، از زرداری برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 788

به "وزیر امور خارجه پاکستان راهی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه پاکستان راهی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید