چطور بفهمید به قند خون مبتلا شده اید؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، دیابت احتیاج به درمان دارد زیرا سطوح قند خون کنترل نشده می تواند بر اندام های حیاتی مانند قلب و کلیه ها تأثیر بگذارد و حتی می تواند منجر به مرگ گردد. بعضی از علائم اولیه دیابت وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید.

چطور بفهمید به قند خون مبتلا شده اید؟

زمانی که به علت کمبود انسولین کافی اندازه قند در خون زیاد باشد، فرد به دیابت مبتلا خواهد شد. بر اساس گزارش سازمان دنیای بهداشت (WHO)، در سه دهه گذشته، شیوع دیابت نوع 2 به طور چشمگیری افزایش یافته است. امروزه حدود 422 میلیون نفر در سراسر دنیا به دیابت مبتلا هستند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با علائم دیابت آشنا می شوید.

علائم اولیه ابتلا به قندخون و علائم دیابت را بشناسید

سطوح قند خون کنترل نشده می تواند بر اندام های حیاتی مانند قلب و کلیه ها تاثیر بگذارد و حتی می تواند منجر به مرگ گردد. در ادامه با علائم اولیه و تشخیص قند خون بالا آشنا می شویم.

تکرر ادرار

اگر متوجه شدید که باید به دفعات بیشتری نسبت به حد معمول ادرار کنید، می تواند نشانه اولیه قند خون بالا باشد. اگر سطح گلوکز در خون بالا باشد، کلیه ها سعی می نمایند با فیلتر کردن قند اضافی بدن ما را تنظیم نمایند. بنابراین تکرر ادرار، به ویژه در طول شب، می تواند یک علامت هشدار دهنده اولیه دیابت باشد.

احساس گرسنگی

بدن ما انرژی خود را از گلوکز دریافت می نماید. این قند ساده زمانی فراوری می گردد که سیستم گوارشی بدن غذا را تجزیه می نماید. زمانی که شما دیابتی هستید، مقاومت بدن به انسولین مانع از ورود گلوکز به عضله و تامین انرژی می گردد. بنابراین، صرف نظر از اینکه چه زمانی و چه چیزی می خورید، همچنان احساس گرسنگی می کنید. در نتیجه این روند وقتی بدن سوخت خود را از گلوکز دریافت نمی نماید، ماهیچه ها و چربی ها را برای انرژی تجزیه می نماید و در نتیجه منجر به کاهش وزن ناسالم می گردد.

مدام احساس خستگی می کنید

تکرر ادرار در شب می تواند باعث اختلال در خواب و بعلاوه کم آبی بدن گردد. بعلاوه، بدن شما انرژی کمی دارد زیرا قادر به دریافت سوخت مورد نظر از گلوکز نیست. بنابراین ممکن است دائما احساس خستگی کنید. این احساس خستگی می تواند بر کیفیت زندگی شما و نحوه انجام وظایف روزانه شما تاثیر بگذارد.

تاری دید

قندخون بالا بر سایر اندام ها مانند کلیه ها و چشم ها تاثیر می گذارد. هنگامی که سطح گلوکز در خون بسیار بالا باشد، می تواند به عروق خونی چشم آسیب برساند و منجر به تاری دید گردد. بعلاوه می تواند منجر به تورم چشم شما گردد که در نتیجه آن تاری دید به وجود می آید. بدون مراقبت مناسب و عدم درمان ممکن است در طولانی مدت منجر به از دست دادن بینایی گردد.

زخم ها به کندی بهبود می یابند

اگر سطح گلوکز خون به طور مداوم بالا باشد، اعصاب و عروق خونی بدن ما آسیب می ببینند. این مساله می تواند بر گردش خون تاثیر منفی بگذارد. بنابراین حتی کوچکترین بریدگی ها و زخم ها نیز مدت زیادی طول می کشد تا بهبود یابد. این نشانه بسیار شاخص در دیابت است. این امر به ویژه در پاها قابل مشاهده است.

احساس گزگز یا بی حسی در پاها یا دست ها

همانطور که قبلا ذکر شد، دیابت به اعصابی که بر گردش خون تاثیر می گذارد آسیب می رساند. بنابراین این امر می تواند منجر به احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی در پا یا دست در بیماران دیابت نوع 2 گردد.

تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست در قسمت هایی مانند گردن، زیر بغل و بالای بند انگشتان می تواند یکی از نشانه های دیابت باشد. این تکه های تیره می توانند مخملی به نظر برسند. این علائم بعضی از علائم دیابت بودند اما توجه کنید که قبل از هر گونه نتیجه گیری در خصوص شرایط جسمی تان با پزشک مشورت کنید.

پیشنهاد دیدنی: ویدیوی مجذوب کننده خواص تخمه کدو چیست؟+ویدیو را از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 876

به "چطور بفهمید به قند خون مبتلا شده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بفهمید به قند خون مبتلا شده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید