59 میلیارد ریال انواع وام دانشجویی در دانشگاه کردستان ثبت و پرداخت شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، دانشگاه کردستان در سال تحصیلی 1400-1399 بالغ بر 59 میلیارد ریال انواع وام برای دانشجویان ثبت و پرداخت نموده است.

59 میلیارد ریال انواع وام دانشجویی در دانشگاه کردستان ثبت و پرداخت شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، معاونت دانشجویی دانشگاه کردستان در اطلاعیه ای گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام انواع وام های دانشجویی در سال تحصیلی 1400-1399 به منظور یاری به امور تحصیلی و معشیتی دانشجویان مستعد کم بضاعت از ابتدای مهرماه شروع شد.

سال تحصیلی جدید بر خلاف سال های گذشته بنا به تصمیم ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کووید 19 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تعطیل شد و به علت عدم حضور دانشجو پرداخت وام و ارائه اسناد و مدارک مثبته به صورت مجازی انجام گرفت.

این شیوه ارائه مدارک و... مشکلاتی برای دانشجویان به همراه داشت که تمام کوشش ما بر این اصل بوده که دانشجویان همانند سایر سنوات از انواع وام بهره مند شوند و در این راستا مدارک و اسناد مربوط به دریافت وام به وسیله ایمیل و یا پست به صندوق رفاه دانشگاه ارسال و تمامی درخواست ها ثبت و تایید شد.

صندوق رفاه دانشجویان با در نظر دریافت تعطیلات کرونایی و جهت رفاه حال دانشجویان در آذرماه طی دو مرحله مدت زمان درخواست انواع وام را تمدید کرد. در آیین نامه جدید پرداخت وام، رویداد وام ضروری همچون (خرید لپ تاپ، ساخت عینک، خرید گوشی و...) حذف شده که با پیگیری همکاران و موافقت صندوق رفاه درخواست وام ضروری با عنوان (وام ضروری تشخیص رییس صندوق) ایجاد و تعداد بسیار زیادی از دانشجویان که دارای اسناد و مدارک مثبته بوده مشمول دریافت این وام شدند.

در مجموع تعداد 2315 نفر درخواست وام داده و مبلغ 59/412/000/000 ریال به این دانشجویان تخصیص داده شد؛ از این تعداد 1475 نفر دانشجوی دوره کارشناسی درخواست (وام های تحصیلی، ضروری، شهریه، مسکن) داده و با تخصیص مبلغ 35/170/000/000 ریال و تعداد 553 نفر دانشجوی دوره کارشناسی ارشد درخواست (وام های تحصیلی، ضروری، شهریه، مسکن) داده با تخصیص مبلغ 16/505/000/000 ریال و تعداد 287 نفر دانشجوی دوره دکتری (وام های تحصیلی عادی، ضروری، مسکن، وام تحصیلی ویژه دکتری) داده با تخصیص مبلغ 7/737/000/000 ریال.

این میزان ثبت و تایید درخواست تسهیلات از سوی همکاران صندوق رفاه در بین دانشگاه های منطقه 5 برجسته بوده و نکته حائز اهمیت اینکه، وام های تحصیلی عادی و وام ضروری علاوه بر تخصیص مبلغ اولیه از سوی صندوق رفاه به علت تعداد متقاضیان و پیگیری معاون دانشجویی و رئیس اداره رفاه در دو مرحله درخواست افزایش اعتبار شده که مورد موافقت صندوق قرار گرفته و به دانشجویان اختصاص داده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 181

به "59 میلیارد ریال انواع وام دانشجویی در دانشگاه کردستان ثبت و پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "59 میلیارد ریال انواع وام دانشجویی در دانشگاه کردستان ثبت و پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید