طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه به 6 روش برگردان و ساده مرحله به مرحله

به گزارش وبمستر وبلاگ، آیا تا به حال طعم کیک آناناس خانگی را چشیده اید؟ کیک آناناس یکی از خوش طعم ترین انواع کیک است که برای درست کردن آن معمولاً از تکه های تازه ، آب آناناس و یا حتی استفاده می شود؟ برای طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه و شیک خانگی هم می توانید از فر استفاده کنید و هم این کیک را در قابلمه بپزید. در این مقاله از در می توانید با چند روش دستور پخت کیک آناناس مرحله به مرحله آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد درست کردن کیک آناناس پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه به 6 روش برگردان و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک آناناس در فر

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مدت زمان پخت: 40 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کیک آناناس ساده و خوشمزه در فر

  • کمپوت آناناس: 6 حلقه
  • آرد سفید: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • زعفران دم کرده: 1 قاشق مرباخوری
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری
  • نمک: به اندازه کم
  • بیکینگ پودر: 1/2 قاشق چای خوری
  • پوست لیموی رنده شد: یک قاشق چای خوری
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه کیک آناناس در فر

درست کردن کیک آناناس در فر یکی از ساده ترین روش های پخت این کیک خوشمزه خانگی است. اضافه کردن اندازهی زعفران دم کرده با پوست لیموی رنده شده عطر شگفت انگیزی به کیک آناناس می بخشد. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن کیک آناناس در فر آشنا شوید.

مرحله اول؛ ترکیب کردن تخم مرغ و شکر

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک آناناس در فر باید تخم مرغ ها را با شکر ترکیب کنید. سپس پوست لیمو و وانیل را همراه با کمی نمک اضافه کنید. ابتدا مواد را با دور کند و سپس با دور تند ترکیب کنید تا حجم مواد چند برابر و حجیم شود.

مرحله دوم؛ روشن کردن فر

در این مرحله از طرز تهیه کیک آناناس مرحله به مرحله باید فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید و سپس سایر مراحل را انجام دهید. این کار موجب می شود تا کیک شما به خوبی پف کند.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن همه مواد با هم

در این مرحله ابتدا باید زعفران دم کرده را به ترکیب تخم مرغ ها اضافه کنید. سپس آرد را الک کنید و همراه با بیکینگ پودر به سایر مواد اضافه کنید. مایه کیک را با همزن دستی ترکیب کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا آرد کاملاً با مواد تخم مرغی مخلوط شود.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن روغن به مواد کیک

در این مرحله از طرز تهیه کیک آناناس باید به اندازه 2 قاشق از مایه کیک را داخل یک کاسه بریزید. سپس روغن مایع را به آن اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. بعد از این که روغن کاملاً با مایه کیک ترکیب شد، آن را به بقیه مواد اضافه کنید و دوباره با هم ترکیب کنید.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن آناناس به مایه کیک

برای اضافه کردن آناناس به مایه کیک ابتدا باید تکه های آناناس را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس آن را به آرامی به کیک اضافه کنید و مدام مایه کیک را با لیسک هم بزنید.

مرحله ششم؛ ریختن مایه کیک آناناس در قالب

در این مرحله از طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه و شیک با استفاده از یک براش کف قالب را چرب کنید و کمی آرد روی آن بپاشید. سپس چند برش آناناس کف قالب بچینید و مایه کیک را در قالب بریزید.

مرحله هفتم؛ پخت کیک آناناس در فر

بعد از این که مایه کیک را در قالب ریختید، قالب را برای مدت 35 تا 40 دقیقه در فر قرار دهید. برای اطمینان از پخت می توانید یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید، اگر کیک به خلال نچسبید، یعنی کاملاً پخته است. در 2 تا 4 دقیقه نهایی پخت گریل را روشن کنید تا روی کیک نیز طلایی شود. در نهایت کیک را از فر خارج کنید و در ظرف مورد نظر برگردانید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک سیب و گردو دارچینی

طرز تهیه کیک آناناس با فراستینگ

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مدت زمان پخت: 45 دقیقه

کالری هر تکه کیک آناناس با فراستینگ: 219 کالری

مواد لازم برای تهیه کیک آناناس

  • آرد سفید: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • جوش شیرین: 2 قاشق چای خوری
  • تخم مرغ بزرگ: 2 عدد
  • کنسرو آناناس: 1 قوطی
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه فراستینگ

  • پنیر خامه ای: 1 بسته
  • کره نرم شده: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر قنادی: 1/5 لیوان فرانسوی دسته دار
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه کیک آناناس با کمپوت آناناس

استفاده از یک قوطی کمپوت آناناس برای درست کردن یک کیک آناناس خانگی کافی است. فراستینگ پنیری روی این کیک طعم بی نظیری به آن می بخشد و مزه این کیک خانگی را تکمیل می کند. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه کیک آناناس با فراستینگ مخصوص پنیری آشنا شوید.

مرحله اول؛ روشن کردن فر

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک آناناس خانگی باید فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید قبل از آماده شدن مواد کیک به خوبی داغ شود. در این مرحله یک قالب در اندازه حدود 13 در 9 را نیز انتخاب کنید و کف قالب را با کمی روغن چرب کنید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد کیک آناناس

برای تهیه این کیک آناناس خوشمزه باید آرد، شکر و جوش شیرین را ترکیب کنید. کمپوت آناناس را همراه با آب آن میکس کنید و با تخم مرغ و وانیل به مواد خشک اضافه کنید. مواد را با لیسک خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند.

مرحله سوم؛ پختن کیک در فر

بعد از آماده شدن مایه کیک، در این مرحله از طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه و شیک باید آن را داخل قالبی که از قبل چرب کرده بودید، بریزید. سپس قالب را برای مدت 45 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از این مدت حتماً کیک را با یک خلال دندان تست کنید و مطمئن شوید که کیک کاملاً مغز پخت شده است.

مرحله چهارم؛ آماده کردن فراستینگ

بعد از این که کیک پخت، آن را از فر خارج کنید و فراستینگ را آماده کنید. برای این کار باید پنیر خامه ای و کره را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کرم رنگ شود. در نهایت فراستینگ را روی کیک گرم بمالید و در صورت تمایل چند تکه آناناس روی کیک قرار دهید.

طرز تهیه کیک آناناس برگردان

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مدت زمان پخت: 45 دقیقه

مواد لازم برای تهیه لایه کاراملی برگردان کیک آناناس

  • کره: 50 گرم
  • شکر قهوه ای: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • کمپوت آناناس: 1 بسته
  • گیلاس یا آلبالو: به اندازه لازم

مواد لازم برای تهیه کیک آناناس برگردان

  • آرد: 1/5 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بیکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
  • نمک: 1/4 قاشق چای خوری
  • شکر: 3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • کره: 12 گرم
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • آب کمپوت آناناس: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه کیک آناناس برگردان

کیک آناناس برگردان یکی از مجذوب کننده ترین و خوشمزه ترین کیک های آناناس است که به علت ظاهر دلچسبی که دارد، برای پذیرایی از مهمان ها و دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب است. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن کیک آناناس برگردان آشنا شوید.

مرحله اول؛ فر را گرم کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک آناناس برگردان باید فر را با دمای 160 درجه سانتی گراد روشن کنید تا داغ شود. سپس یک قالب مناسب گرد و یا با سایز 20 در 23 انتخاب کنید و کف آن را با براش چرب کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن کارامل

برای درست کردن کیک آناناس برگردان باید کف کیک از ترکیب آناناس و کارامل استفاده کنید. برای تهیه کارامل کره و شکر قهوه ای را در یک ماهیتابه کوچک بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید. مواد را هم بزنید تا شکر کاملاً در کره حل شود و حباب هایی ریز روی آن ایجاد شود.

مرحله سوم؛ ریختن کارامل و آناناس کف قالب

در این مرحله باید کارامل را کف قالبی که از قبل چرب کرده بودید بریزید. سپس قالب را به آرامی تکان دهید تا کارامل به صورت یک لایه نازک و یکسان در سراسر قالب پخش شود. بعد از این که کارامل کمی خنک شد، آناناس های حلقه شده را روی سس بچینید و وسط هر آناناس یک آلبالوی بدون هسته قرار دهید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن مایه کیک آناناس

برای تهیه مایه کیک باید آرد، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید و کنار بگذارید. سپس کره آب شده را برای 5 دقیقه با شکر هم بزنید تا یکدست شود. سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن ترکیب کنید. در نهایت آرد و آب کمپوت آناناس را کم کم به ترکیب تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب با دور کند همزن هم بزنید.

مرحله پنجم؛ ریختن مایه کیک در قالب

مایه کیک آناناس کمی غلیظ است، بنابراین باید آن را به آرامی در قالب بریزید و خوب پخش کنید تا چیدمان آناناس و آلبالو کف قابلمه تغییر نکند. بعد از ریختن مایه کیک در قالب آن را با پشت قاشق صاف کنید.

مرحله ششم؛ پختن و سرو کردن کیک آناناس برگردان

بعد از ریختن مایه کیک در قالب در این مرحله از دستور پخت کیک آناناس باید قالب کیک را برای حدود 45 دقیقه در فر قرار دهید تا کیک کاملاً مغز پخت شود. بعد از این که کیک پخت آن را از فر خارج کنید و روی توری فلزی قرار دهید تا خنک شود.

حدود 15 دقیقه صبر کنید و بعد با لبه چاقو کناره های کیک را جدا کنید و کیک را روی ظرف مورد نظرتان برگردانید. اگر آناناس ها به کف قالب چسبیدند، می توانید به آرامی آن را بردارید و روی کیک قرار دهید.

طرز تهیه کیک آناناس و گردو

برای تهیه کیک آناناس و گردو می توانید اندازهی به مایه کیک اضافه کنید و کیک آناناس را به هر روشی که دوست دارید درست کنید. به خاطر داشته باشید که برای تزیین این کیک حتماً از اندازهی گردوی خرد شده برای روی کیک نیز استفاده کنید تا ظاهر کیک شما مجذوب کننده تر شود.

طرز تهیه کیک سیب و آناناس

کیک سیب و آناناس یکی دیگر از خوشمزه ترین انواع کیک آناناس خانگی است که از ترکیب سیب زرد خرد شده و کمپوت آناناس تهیه می شود. برای درست کردن این کیک باید پوست سیب را جدا کنید و سپس آناناس را خرد کنید و بعد از آماده کردن مایه کیک به روش های بالا، میوه ها را اضافه کنید و در فر قرار دهید تا کیک شما پخته شود.

طرز تهیه کیک آناناس بدون فر

برای درست کردن کیک آناناس بدون فر باید یک شعله پخش کن روی شعله گاز قرار دهید و قابلمه را روی آن بگذارید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا داغ شود. سپس مایع کیک را آماده کنید و در یک قابلمه یا قالب کوچک تری که کف آن را چرب کرده اید بریزید.

یک دمکنی روی درب قابلمه بگذارید و اجازه دهید کیک برای حدود 1 ساعت بپزد. بعد از این که کیک آناناس پخت و گاز را خاموش کردید، 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا کیک به آرامی داخل قابلمه خنک شود. این کار موجب می شود تا پف کیک نخوابد.

بیشتر بخوانید: علت خمیر شدن انواع کیک و روش های جلوگیری از آن

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کیک آناناس

*در طرز تهیه کیک آناناس با خامه می توانید بعد از آماده شدن کیک، از برای تزیین آن استفاده کنید.

*برای درست کردن کیک آناناس و دارچین می توانید از اندازهی پودر دارچین برای طعم دادن به مایه کیک استفاده کنید.

*اگر به آناناس و کمپوت آن دسترسی ندارید، امکان درست کردن کیک آناناس با اسانس آناناس و یا شربت آناناس نیز وجود دارد. با این روش کیک شما تنها طعم آناناسی پیدا می کند و دیگر تکه های آناناس در آن وجود ندارد.

*در طرز تهیه کیک آناناس با پودر کیک آناناس باید درست به دستورالعملی که روی بسته بندی کیک نوشته شده عمل کنید. همچنین چنانچه به کمپوت آناناس دسترسی دارید، بهتر است از اندازهی آناناس خرد شده در آن استفاده کنید.

*برای تهیه کیک آناناس و نارگیل می توانید بعد از آماده شدن مایه کیک اندازهی پودر نارگیل آسیاب شده به آن اضافه کنید.

*در دستور پخت کیک آناناس برگردان بهتر است از شکر قهوه ای که رنگ نسبتاً روشنی دارد، استفاده کنید تا رنگ روی کیک شما طلایی و خوشرنگ شود.

سوالات متداول

دستور پخت کیک آناناس در فر باید فر را روی چه دمایی تنظیم کنیم؟

در دستور پخت کیک آناناس در فر باید فر را روی دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.

در طرز تهیه کیک آناناس مرحله به مرحله چطور متوجه شویم که کیک مغز پخت شده است؟

برای اطمینان از مغز پخت شدن کیک می توانید یک خلال دندان داخل کیک فرو کند. اگر کیک به خلال نچسبید، یعنی کیک شما کاملاً پخته و آماده است.

منابع: allrecipes، bettycrocker

منبع: افق کوروش
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 851

به "طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه به 6 روش برگردان و ساده مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک آناناس خوشمزه به 6 روش برگردان و ساده مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید