معرفی چند ماسک گیاهی برای جوش صورت

به گزارش وبمستر وبلاگ، هنگامی که صحبت از مسائل پوستی می گردد، شاید یکی از خجالت آورترین آنها جوش باشند که بیشتر افراد در یک دوره ای از زندگی خود با آن روبرو بوده اند. آکنه که بعنوان زیتس هم شناخته می گردد، در همه قسمت های بدن ظاهر می گردد. طبق مطالعات صورت گرفته، حدود 80درصد نوجوانان، 3درصد مردان بزرگسال و 12 درصد زنان بزرگسال را در طول زندگی، تحت تاثیر قرار می دهد.

معرفی چند ماسک گیاهی برای جوش صورت

ماسک جوش صورت

از آنجا که جوش های صورت یک مشکل تقریبا فراگیر بوده و بسیاری از افراد در سنین جوانی با آن روبرو می شوند، بدیهی است که تا به امروز روش های درمانی و داروهای طبیعی و شیمیایی بسیاری هم برای آن معرفی شده باشد. یکی از عمده ترین روش های مقابله با جوش های صورت استفاده از ماسک های خانگی می باشد. حتما اگر تا به امروز در پی برطرف این مشکل بوده باشید، از دوستان و آشنایان خود، در رابطه با انواع ماسک ها برای برطرف جوش های صورت شنیده اید.

ماسک های مختلف صورت، از آنجا که از مواد طبیعی برخوردارند، گاها حتی از ماسک ها و داروهای شیمیایی هم موثرتر واقع می شوند. در ادامه تعدادی از مهمترین و برترین ماسک جوش صورت را معرفی خواهیم نمود که در منابع مختلف و معتبر به آن ها اشاره شده است.

ماسک زردچوبه
زردچوبه از جمله موادی است که از مدت ها پیش در هند، به عنوان دارویی ضد التهاب و ضد باکتری، مورد استفاده قرار می گرفته است. آرد برنج هم در این ماسک به عنوان یک جذب کننده چربی عمل نموده و علاوه بر این، حاوی مواد مغذی فراوانی برای پوست می باشد. ماست هم به عنوان یکی از عناصر موجود در این ماسک می باشد که دارای خواص ضد التهاب پوست بوده و بعلاوه حاوی اسید لاکتیک می باشد که باعث روشن تر شدن پوست و از بین بردن آکنه و جوش می شود. مراحل تهیه ماسک جوش صورت زردچوبه و استفاده از آن به شکل زیر می باشد.

سه قاشق غذاخوری ماست را درون یک کاسه بریزید. سپس میزان یک قاشق غذاخوری زردچوبه را به آن بیافزایید.

میزان دو قاشق غذاخوری آرد برنج به آن افزوده و خوب هم بزنید.

با استفاده از یک قلموی نرم، آن را روی صورت خود به نحوی که همه محل های جوش را در بر بگیرد، قرار دهید.

برای 15 الی 20 دقیقه بگذارید روی صورتتان بماند.

صورت خود را مرطوب نموده و به آرامی ماسک را از صورت خود جدا کنید.

صورت خود را به طور کامل بشویید و سپس با استفاده از یک حوله نرم آن را خشک کنید.

شما می توانید از این ماسک جوش صورت در هفته 2 الی 3 مرتبه استفاده نموده تا پس از مدتی تاثیرات شگفت انگیز آن را روی صورت خود مشاهده کنید.

ماسک دارچین و عسل
دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی فوق العاده ای می باشد که می تواند باعث از بین رفتن باکتری های عامل به وجود آمدن جوش های صورت شود. عسل هم دارای خواص آنتی بیوتیک و ضد باکتریایی می باشد. این ماسک فقط به عنوان یک ماسک جوش صورت محسوب نشده و می تواند علاوه بر این، به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های خشک هم به حساب آید.

دو قاشق غذاخوری عسل را همراه با دو قاشق غذاخوری پودر دارچین ترکیب نموده و خوب بهم بزنید.

مخلوط ساخته شده را روی صورت خود و خصوصا در محل های آکنه، با استفاده از یک قلمو قرار دهید.

پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه، به آرامی ماسک را با استفاده از آب گرم بشوئید. این ماسک کمی چسبندگی به همراه خواهد داشت.

صورت خود را با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید.

برای گرفتن بیشترین تاثیر از این ماسک جوش صورت ، توصیه می شود در هفته 3 یا 4 بار از این ماسک استفاده نموده و تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید. این ماسک مخصوص استفاده کسانی است که دارای پوستی خشک و دارای جوش می باشند. این ماسک برای این دسته از افراد برای مراقبت از پوست توصیه می شود.

ماسک آلوئورا و روغن درخت چای
آلوئورا دارای خواص ضد میکروبی، موثر در سلامت پوست و بعلاوه خاصیت از بین برندگی جای زخم می باشد. اسانس روغن درخت چای هم در این ماسک دارای خواص بسیار زیادی در زمینه از بین بردن عفونت های پوستی می باشد. استفاده از ترکیب این دو ماده در ایجاد یک ماسک خانگی پوستی برای درمان جوش و برطرف اکنه بسیار موثر می باشد.

میزان یک قاشق غذاخوری عصاره آلوئورای تازه را به همراه دو الی سه قطره روغن درخت چای، مخلوط کنید.

ترکیب بدست آمده را خوب هم زده تا به یک شکل یکنواخت برسید.

صورت خود را به آرامی شسته و تمیز کنید. سپس با استفاده از یک قلمو، ماسک جوش صورت آلوئورا و چای را روی صورت خود قرار دهید.

پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه، صورت خود را با آب سرد شستشو داده و آن را با یک حوله نرم خشک کنید.

این ماسک را روزانه روی صورت خود قرار داده تا تاثیر آن را روی از بین بردن جوش های صورت و جای آکنه ها، ببینید.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 541

به "معرفی چند ماسک گیاهی برای جوش صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چند ماسک گیاهی برای جوش صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید