چه اتفاقی با مصرف روزانه زردچوبه در بدنتان رخ می دهد؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه زردچوبه در بهبود گوارش و سلامت مغز و قلب و... موثر است.

چه اتفاقی با مصرف روزانه زردچوبه در بدنتان رخ می دهد؟

به گزارش خبرنگاران، بیش از 4000 سال است که برای درمان بسکمک از بیماری ها از زردچوبه استفاده می گردد.

مطالعات نشان داده است که زردچوبه می تواند با عفونت ها و برخی سرطان ها مبارزه کند، التهاب را کاهش دهد و مسائل گوارشی را درمان کند.

این گیاه علفی، بومی جنوب غربی هند و از خانواده زنجبیل است. معمولاً به عنوان ادویه در غذاهای گوناگون از جمله در آشپزی بنگلادشی، هندی، پاکستانی و خورش ها استفاده می گردد. اما اگر هر روز زردچوبه بخورید، چه اتفاقی در بدنتان رخ می دهد؟

1. کاهش التهاب

اعتقاد بر آن است که زردچوبه یک ضد التهاب قوی است. در حقیقت این گیاه حاوی بیش از یک دو جین ترکیبات ضدالتهابی است.

یکی از مهم ترین این ترکیبات کورکومین است که مطالعات زیادی خواص آن را تایید کرده است. به گفته دکتر جیمر دوک که بیش از 700 مطالعه را بررسی کرده است، زردچوبه به خوبی از بسکمک داروهای تجویز شده برای انواع بیماری های جان فرسا و مزمن بهتر عمل کرده و هیچ عوارض قابل توجهی نداشته است. این 10 ماده غذایی نیز با التهاب در بدن مبارزه می کنند.

2. خطر سرطان را کاهش می دهد

در حالی که مطالعات تاثیر زردچوبه علیه سرطان را در مراحل اولیه نشان داده است، تحقیقات گوناگون آزمایشگاهی و حیوانی نتایج امیدبخشی داشته اند.

محققان انجمن سرطان آمریکا متوجه شدند که کورکومین موجود در زردچوبه در چندین راستا مولکولی مهم که در پیشرفت، رشد و گسترش سرطان نقش دارند، مداخله می کند.

مطالعه دیگری نیز بر خواص ضد سرطان کورکومین تاکید می کند. فعالیت کورکومین علیه لوکمیا (سرطان خون) و سرطان لنف، سرطان های گوارشی، سرطان های دستگاه تناسلی و ادراری، سرطان سینه، سرطان تخمدان، کارسینوم سلول سنگفرشی سر و گردن، سرطان ریه، ملانوما، سرطان های عصبی، و سارکوم توانایی آن در اثرگذاری بر چندین هدف را نشان می دهد.

3. به گوارش کمک کرده و چندین اختلال مرتبط با آن را تسکین می دهد

زردچوبه یک ماده موثر در بهبود گوارش و کاهش برخی علائم اختلالات گوارشی نیز هست که تا حدودی به خواص ضدالتهابی قوی آن برمی گردد.

مطالعه ای در دانشگاه مریلند، تعدادی از مسائل و ناراحتی هایی مختلف را برشمرده است که زردچوبه می تواند در آن ها مفید واقع گردد، از جمله سوء هاضمه و التهاب زخمی روده بزرگ (کولیت اولسروز).

یافته های کلیدی آن ها اینگونه بود: کورکومین تولید صفرا در کیسه صفرا را افزایش می دهد که سبب بهبود گوارش می گردد. همچنین زردچوبه به عنوان محافظی بالقوه در بهبود کولیت اولسروز عمل می کند.

البته یک استثنای مهم در این مورد زخم معده است که به مبتلایان توصیه می گردد از مصرف آن خودداری کنند. زردچوبه می تواند باعث افزایش اسید معده گردد.

4. سلامت مغز را افزایش می دهد

دانشمندان طی مطالعه ای و با استفاده از یک رژیم غذایی غنی شده با کورکومین، عملکرد رفتاری موش ها پس از 6 هفته و 12 هفته را بررسی کردند.

در پایان متوجه افزایش حافظه فضایی و غیرفضایی آن ها و ارتباط احتمالی بین کورکومین و افزایش توانایی شناختی و نورون زایی آن ها شدند.

به عبارت دیگر زردچوبه می تواند به نوروپلاستیسیتی (انعطاف پذیری مغز) کمک کند که خارق العاده است.

5. سلامت قلب را بهبود می دهد

اگر هر روز زردچوبه بخورید، سلامت قلب تان بهبود خواهد یافت. دانشمندان با مشاهده خواص موثر کورکومین در برطرف کردن رسوبات عروق به این نتیجه رسیدند. تجمع رسوبات در سرخرگ ها می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته گردد.

به علاوه، کورکومین در کاهش کلسترول بد خون یا ال دی ال و جلوگیری از ایجاد لخته نیز کمک می کند. توجه داشته باشید که کورکومین می تواند با برخی داروهای ضد لختگی خون تداخل داشته باشد.

6. علائم آرتروز را تسکین می دهد

به دلیل خواص ضدالتهابی زردچوبه تصور می گردد که در تسکین علائم آرتروز مفید واقع شوند. بسکمک از متخصصان سلامت بر این باورند که زردچوبه بیشتر از بسکمک داروهای شیمیایی و بدون نسخه خواص ضدالتهاب دارد.

منبع: باشگاه خبرنگازان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 378

به "چه اتفاقی با مصرف روزانه زردچوبه در بدنتان رخ می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اتفاقی با مصرف روزانه زردچوبه در بدنتان رخ می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید